jag är inte full jag har pollenallergi !

hejhej !
idag är det fredag och det är en decimeter snö på backen :D snön verkligen glittrar i skenet av gatulyset. jag gillar det :D
idag så hämtade pappa och bror mig i rättvik. De åkte upp och jagade i morse med Lotus, mindre lycka med jakten. men sen efter mattelektionen (som jag faktiskt ganska flitig på, får ju lov att anstränga mig nu när jag nästan fick ig på senaste matteprovet :s. skärpning nu ida!) så packade jag in mina väskor i bilen och begav mig hemåt. och gissa om det var skönt att komma hem :D med lite mat i magen så begav jag mig av på kalas till kusin och morbror. alltid lika trevligt :D hälsade på mormor en sväng oxå, som bara tycks bli senilare och senilare, menmen, det är åldern, måste intala mig själv det. fail


kikade nyss hockey. Leksand spelade borta mot Mariestad. Slutade 2-4  till leksand. Oliver  Ekman - Larsson fick utvisning för en tackling han inte ens gjort. i bland undrar jag hur ens domarna kunnat klarat domarkursen. Aja, Eddie fick vila denna match så att Manne Fredriksson fick visa sina kunskaper i målet. Han spelade riktigt bra och gjorde några kanon räddningar. Härligt med två kanonmålisar till kvalserien sen !  Mariestad tog ledningen med 1-0 efter 8 minuter in i första. Efter 11.53  så kvitterade Bellemare och 15 minuter in i andra tog Leksand ledningen med 1-2 när Prestberg satte pucken. Andra perioden slutade 0-0. Mariestad inledde tredje perioden bra och den utlånade leksingen Marcus Persson kvitterade till 2-2 en minut in i första. Det gjorde både mig och Sandra, som jag pratade med över sms, nervösa. Med sju minuter kvar av tredje kunde Marcus Weinstock sätta pucken och Leksand tog ledningen med 2-3. Mariestad tog ut målisen när det var två minuter kvar och med en halv minut kvar av matchen avgjorde Mikael Karlberg matchen genom att sätta pucken i tom kasse. Härligt för Karlberg att han fick sätta pucken. Nu när han varit skadad så länge :D
men jag tycker nog att Jensa borde få sätta den snart å, han kämpar ju livet ur sig varje match. får hoppas att han sätter den på Måndag mot Huddinge hemma.


just det, dagens över text beskriver hela dagen idag i skolan med Maria, Elin och Veronika :D


vinterbild 2007 <3

// ihda

Kommentarer
Postat av: kingen

it would be a great present om jens gjorde mål på måndaaaaa

2008-12-06 @ 00:37:26
URL: http://fridaarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0