HELKVÄLLEN !! :D

hejhej hallå, kvällen i går var helt jävla underbar.
det började med att jag och frida åkte från rättvik med fem i fem tåget och blev hämtade av fridas kusin Linda(som förövrigt är fränaste människan jag träffat) på station och åkte upp till ejendals. stod och väntade i kö i ungefär tio minuter innan vi fick komma in i arenan. lämnade jackor och väskor och tog plats nere på den parkettbeklädda isen. när fridas föräldrar + linus och emil anlänt så började vi äta, maten var god och vi hade roligt :D broder ringde mig och sa att han hade med sig min telefon :D jag gick och hämtade den och min lycka hade nått till max ! sen inledde pellas&bäcker kvällen med lite humor och sång.

Programledare var Tobbe Olsson och Emil Nilsén, de stod och pratade en stund sen kom stiko-per larsson in med flaggan och introt sen kvalserien börjades spela, vi ställde oss upp och sjöng med. sen kunde matchen börja.
mora tog ledningen med 1-0 och en spänd stämning spred sig över hela ejendals.pi-ed fick matchstraff och då kändes det verkligen tungt.   i peridopausen mellan första och andra var jag så nervös och arg att jag inte visste vad jag skulle ta vägen.

andra perioden började och morten green gjorde 1-1 och taket på ejendals arena höll på att lyfta. jag trodde jag skulle börja gråta av glädje. efter lite ramsor och mycket "vi älskar leksand" så satte leksand 1-2, morten green den här gången med. tiden ville inte gå snabbt. leksand vann andra perioden med 0-2 .

mellan andra och tredje perioden så fick frida syn på stiko-per larsson och jag tog kort på dom två.
sen när tredje började så gjorde morten green 1-3 och sedan satte prestberg pucken  i mål och gjorde 1-4. mora reducerade flera mål så det stod 3-4. då blev det lite nervöst. med eddie spelade som en gud och när det var tre sekunder kvar så satte enequist pucken i tom kasse och matchen var klar. leksand spöade mora på borta plan med 3-5. festen kunde börja i ejendals.

jag och frida poppade en stund till Billion dollar baby som kom från falun. sen så gick vi ut för hela arenan kokade och stankt öl. jag träffade på bror och vi gjorde ett litet glädje skutt. sen runt halv ett så anlände spelarna på scen. jag , frida linus och emil stod längst fram och hälsade dom välkomna. Morten Green och Jesper Ollas bjöd på en liten dans uppvisning innan spelarna gick för att äta.

Pumpbolaget stod för underhållningen när spelarna var och åt. jag och frida passade på att posa med Emil Nilsén. Bror ringde mig och frågade vad jag höll på med. haha, han hade sett mig och frida stå och posa med emil , ahahha xD
sen gick vi och satte oss en stund, och sen fick vi för oss att gå på toa. då utbrister frida
"IDA, DÄR ÄR EDDIE!" och där står han. ny duschad och fräsch :D
jag får min tröja signad och ett kort med honom. sen frågade jag oliver ekman larsson om han bjöd på en bild. det gjorde han. så tog jag och frida kort med pi-ed oxå :D

frida träffade jens och när jag skulle ta kort på dom så skakade jag så mycket att jag nästan inte kunde ta kort ordentligt med en hand.haha jag var helt speedad efter att ha träffat eddie. haha okejokej, jag vet jagär en tönt. men jag tog kort på henne och jens sen så sprang jag till broder och hoppade och skrek att jag träffat eddie och oliver. jag var verkligen så jävla glad :D hahaha. sen när jag irrat runt efter frida som jag tappat bort ett tag, så hittade jag emil (fridas broder) och fridas mamma ¨. säger fridas mamma. - ida, gå fram och prata lite engelsk med kevin doell.
jag ba ja men okej. så gick jag fram och knackade han på axeln
jag : hello
han: oh hello, how are you?
jag: oh i am fine, and you?
han: iam fine thanks
jag: i think you are a really god player
han: oh thank you, have a great night.
jag: i will, you to.


så gick han, han hade nog lite bråttom. men trevlig som fan, fast han hade bråttom. och han pratade med värsta dialekten xD

sen så ställde vi oss i kön för att hämta jackor och väskor. folk kan ju tydligen inte uppföra sig ordentligt, tränger sig och klagar. så det tog dubbelt så lång tid.
men runt kvart över ett var vi på väg hem till frida. flummade på vägen hem och sov den skönaste sömnen på länge. kollade igenom alla bilder i morse, snacka om undebart.

som sagt, kvällen i går var helt jävla bäst och den bästa kvällen i hela mtt 16 åriga liv. jag fick träffa eddie och fick hans aoutograf. leksand vann över mora och leksingarna firade i ejendals som bara leksingar kan.

jag älskar att vara leksing
// ihda


jag och frida posar med Emil Nilsén


eddie och jag

(jag ser ut som en ko
men en lycklig ko)

Kommentarer
Postat av: Lina

FY fan vad fränt du :D:D sknar dig ida slida<33333

2008-12-25 @ 18:48:31
URL: http://innas.blogg.se/
Postat av: frida

O M G ! Hahaha, fyfan va längesen det här var nu...

Undrar hur en sån här kväll skulle vara om det skulle hända typ den här sässen ;) Hahaha.

Usch, skulle typ inte våga gå dit. Typ som kryssningen, fast fan farligare. För stor risk att man ska göra sånna saker som att hänga på nån snygg horungespelare och säga "DU ÄR SÅ JÄÄÄÄVLA HOT!!" Gillar inte att ta sånna risker.

Fast den där kvällen var jävligt rolig - då. Men sjukt hur mycket saker har förändrats, typ om du skulle skrivit om den här kvällen nu tror jag inte att du skulle skrivit som du gjorde då ;) Jag skulle deffi inte skrivit som jag gjorde iaf, fyfan va töntigt mitt inlägg om den där kvällen var, skämdes när jag läste det!!! FYFAN. Hahah.

Det här blev ju nästan nytt långkommenatrsrekord, fan. Men ah, bra kväll. Sakare lite på ett sätt ;)

2010-11-21 @ 03:41:03
URL: http://fridaarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0