hockeyonsdag

hej !
sitter nu på växt och djurlivs lektion och ska egentligen skriva om livets uppkomst, men jag tar en paus och skriver blogg i stället. i kväll skulle det egenltigen blivit innebandy på masn med the lisas men det blir hockeyresa till leksand med jouren i stället. leksand-björklöven i kväll, hä blir fint det :D
i natt sov jag den skönaste sömnen på länge, det satt riktigt fint.

i och med att folket på masen, förutom mig och frida, har förmågan att köra anden i glaset på nätterna, brukar göra att jag hetsar upp mig och kan inte sova och ligger och tänker. och när jag väl somnar så drömmer jag konstiga drömmar och svettas som en gris. så det kändes skönt att sova bra och inte vakna en enda gång under natten :D

i måndags blev det en massa flum, när jag egentlige skulle plugga engelska. jag hade tänt ljus och aläkt de flesta lampor. frida kom in i rummet för att plugga med mig. så föreslår hon att vi drar upp rullgardinen för då blir det mycket mysigare, i och med att det är mörkt ute och massor med snö (!) . så hade jag knutit fast rullgardins snöret i fönster bläcket för att den inte ska åka upp med en smäll och skärmma skiten ur mig, som det brukar göra. så knyter vi loss snöret och ska dra upp rullgardinen, och pang! så åker hela skiten ner och landar i min säng, och mitt huvud. så det blir ett jävla liv och jag och frida låter som ett gift gammalt par skojbråkar men kan inte hålla oss för skratt och det blir lite gapskratt och flummstunder även denna dag.
det slutar med att det inte blir nå plugg, emil, som i alla fall är lite tekniskt av oss alla, sätter tillbaka min rullgardin bak och fram (- den sitter mycket bättre då) jag och emma går ner på statoil och köper oss en dricka. sen rinegr jag till jason och flumar med honom i telefon i en timme och kommer på att jag kunde lika gärna gått djurvårds linjen i ljusdal, på samma skola som jason. jag fick lite ont i magen
sen sov jag en orolig natt, berodde nog mest på att de körde andeni glaset i källaren. vilket jag har stor respekt för. man ska respektera dom döda!

jag längtar efter appie och vill ha henne uppe i rättvik, jag får ju inte det. det är nog därför jag vill det, just för att jag inte får. och nu ska jag inte hem på två veckor.till helgen blir det till frida och sen har jag ju en till skolvecka. sen blir det helg och hem. men det är ju snart jullov, tackochlov och jag ska nog pynta mitt rum lite juligt snart.
fick den briljanta idén att vi ska baka ett pepparkakshus på masn, vi får se hur det blir med den saken.

nejjj nu ska jag vara aktiv i mitt arbete om jordens uppkomst och ursprung (yay)

hejhej leverpastej
/ ihda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0