skrockfull lördag

så äre lördag igen och jag sitter inne i falun hos moster och häckar framför hennes bärbara dator. åkte in med fem bussen hemifrån och lyssnade musik och läste trafikbok hela resan. det förvirrar mig fortfarande hur dom håller på att bygga om i falun. men moster sa att de skulle vara klara runt nästa helg, vilket väl är bra :D
helgerna går så fort och i morrn bär det av til rättvik igen för ännu en skolvecka.  på måndag så visade det sig att jag har prov på öken som jag helt glömt bort och inte tränat på, ajaj, det blir att hets träna i morrn. annars får jag väl helt enkelt att säga hur det är och göra provet senare. man kommer ju längst på ärlighet inte sant?

hockey på tv i går och till en början blev det enormt spännande när leksand låg under med 1-0 borta mot växjö och känslan av ilska började växa i magen när dommaren dömde bort leksands första mål. sen gjorde leksand 1-1 på riktigt och sen blev det 1-2, 2-2 och sen 2-3 då var det riktigt nervöst där ett tag. sen satte värmlands stolthet Pelle Prestberg två snabba mål på raken och leksand vann med 2-5. det satt fint på en fredag kväll :D eddie spelade bra som vanligt :D härlig liten intervju med Pelle mellan första och andra, "dom vi möter" och "att säga sånna där jävla ord när det är direktsänt i tv" haha okej kanske mycket roligare när man såg det live.
helkvällen(som jag inte alls tjatat om i trehundra år) närmar sig verkligen med stormsteg och jag ser fram emot en bra kväll med vinst mot *ora och lite mingel med spelarna sen. PIRRIMAGEN!* jag börjar bli mer skrockfull än vanligt nu, okejokej, att lägga nyklarna på bordet är faktiskt inte bra, det kan betyda otur.
men jag kan nu till exempel inte byta bakgrund på telefonen från bilden på eddie läck till någonting annat, nej det går verkligen inget, då kanske det gör så att leksand förlorar på både onsdag och fredag. så eddie får stanna som bakgrund. jag kan inte heller byta plats på leksandströjan som hänger i fönstret i rättvik, för då kanske det går dåligt för leksand. jag vet jag vet, det är störtlöjligt, men jag tror verkligen på att någonting dåligt händer då :O
anyhow så får tröjan stanna i fönstret och eddie får vara kvar som bakgrund i alla fall till kvalserien , minst!


såg en video från leksand-västerås nyss och de intervjuar Karlberg som kom tillbaka från en knäskada. i bakgrunden syns eddie i bara underställsbyxor, rawr.

jag har kommit underfund med att jag trivs som allra bäst i klacken under en bra match, där finns inga beskymmer, det är verkligen hakuna matata. leder leksand finns det verkligen inga sorger. den magkänslan är helt underbar !
leksandseger är bland det bästa jag vet.

jag avslutar med bild på idolen
idolbild helt enkelt

tackochhej för mig !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0