måndag

hejhejhalllååå!
en ganska händelselös start på veckan. en redovisning och ett prov.
jag gruvar mig för morgondagen. först traktor teori, sen prov och sen köra traktor.
ojojojojjj, det här kommer gå till historien.
lalallaaalaa, jag ggruvar mig.

leksand spelar första hemmamatchen sen uppehållet på onsdag mot västerås. hoppas verkligen på vinst så man får bli lite glad efter alla dessa förluster .

skrev min önskelista idag, den är inte klar än men dessa saker har jag kommit på än så länge :
Leksands tjocktröja !
presentkort
systemkameraa
!(egenligen ganska onödigt när jag nu har en kamera och en mobil, men wtf, är man
bortskämd så är man )
fler glas av samma sort jag redan har i rättvik (:
bärbar dator
(okejokej, det fattar väl till ochmed jag att jag aldrig kommer få både en systemkamera och en bärbar dator, men mor och far kanske vinner på lotto för en gång skull, man vet aaaldrig :D)

sen kom jag inte på nå mera. men jag har ju redan önskat mig lite saker av världens bästa moster oxå:D
jag och frida(som för övrigt typ bor inne på mitt rum numera) fick värsta julstämmningen idag när vi satt och kollade på mysteriet på greveholm, lucia avsnittet. allt var så mörkt ute, den lilla snön som ligger på marken lyste upp hela skolområdet. åh jag såg verkligen allt framför mig. (sen när vi var nere på konsum så fick jag ännu mer julkänsla, för dom hade jättefina ljusstakar att sälja. jag ville köpa en, men jag kom på att jag måste vara ekonomisk så här före jul, så jag ska nog sno en hemmifrån och ställa i mitt fönster i rättvik)
hemma, hemma hos mig. dagarna före jul
pappas nytagna julgran(som är helt perfekt, eftersom jag lärt mig att pappa är en smula pedant) med julgranskulor, de värdefullaste längst upp så inte hundarna ska springa förbi och ha ner dom, de endrivna ljusen som det är alltid samma tjat över varje år.
-
men vem har lindat in dom här förra året ?
blablablaaa, men allt fixar ju sig till slut och det blir en fin jul. alltid hemma hos kusinerna, alltid samma ställe där hela min släkt suckar och vill byta kanal på kalle anka, ferdinand!

men jag gillar julafton med min släkt.
jag fattar inte varför alla ska ändra på allt hela tiden? varför inte låta det vara som det alltid har varit?
tradtionen är alltid bäst <3


jag längtar lite smått hem tror jag, det är därför jag ringer till mamma och pappa och berättar hur det går i skolan på ofta. haha,
mamma som är så snäll gav sitt coop konsum kort till mig så att jag skulle dra det och få poäng när jag handlar på konsum.
vilket tur att jag är så jävla glömsk och inte drar kortet när jag handlar.
yay me. *klappklappklappklapp*


nej nu ska jag nog dra mig hemåt till masn, sätta mig till ro i soffan, peta mig i näsan till ett härligt avsnitt av mysteriet på greveholm.

see ya
// ihda

Kommentarer
Postat av: kingen

i'm your inneboende typ!

2008-11-17 @ 19:13:21
URL: http://fridaarvid.blogg.se/
Postat av: Veronika

Tradition vid jul är bäst <33

Hmm ingen annan fattar det ;P

2008-11-17 @ 19:53:25
URL: http://lillasysterv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0