tack michael karlberg !

efter tolv säsonger i LIF så lämnar han klubben och slutar med hockeyn.
tack challe för allt du gjort för leksand.





"Det lilla, lilla hopp som fanns kvar om att få vara ett elitserielag nästa säsong, försvann definitivt i torsdags hemma mot AIK. För mig personligen har jag redan efter omgång fyra, Växjö hemma, sörjt klart. Sörjt med tårar vill säga, för självklart kändes det ända in i själen när slutsignalen ljöd i torsdagens måstematch. Men bryta ihop, grina och älta var jag så att säga färdig med för säsongen. Jag trodde nog aldrig att jag skulle säga det, men jag börjar bli härdad. Till och med jag, som i hockeysammanhang kan vara en obotlig optimist, är tydligen inte obotlig längre.

Kärleken till klubben däremot, kan aldrig påverkas. Med risk för att ramla in i något slags klyschträsk, så står jag alltid kvar. För Leksands IF, för skölden, för orten, för Dalarna. Nu står vi tillsammans upp för Leksands IF de två matcher som är kvar, dels i Leksand på måndag och sedan i Södertälje på torsdag. Vi fyller vår hemmaborg och fuskbygget Axa med en sådan skönsång som bara vi kan uppbringa. Vi ska ingjuta mod och hopp i varandra inför kommande säsong. Vi ska krama om varandra och önska varandra en trevlig sommar tills vi ses igen.

Ta din tid nu och sörj om du behöver det, var arg och kanske till och med uppgiven. Skrik att du aldrig mer vill gå på hockey om det är så det känns nu, men du vet innerst inne likaväl som jag att i september, då ses vi igen. På norra ståplats eller på någon bortastå.

Parollen "Tillsammans ska vi göra det" handlar för mig inte bara om att ta klivet upp i hockeyns finrum. Det handlar om så mycket mer än så. Det handlar om en kärlek och gemenskap som är unik. Det handlar om att få vara just tillsammans och tillsammans klarar vi allt. Vi tar oss igenom motgångar tillsammans och vi firar framgångar tillsammans.

Det har redan blivit sagt men nu är det min tur: tack till min stora blåvita familj runt om i landet för att jag får vara en del av er. Tack Leksand Superstars, ni betyder så mycket för mig.
Tack Leksands IF för att ni finns, för att vi får finnas för varandra. Ni är allt för mig.  "Tillsammans ska vi göra det", vad det än må vara och hur det än må gå." citat challe karlberg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0