Bandy när den är som bäst

Hej ! sitter fortfarande hemma i Linghood och nöter. Blir inge rättvik för mig förrän på tisdag kväll. Har en lektion i morrn och jag vet precis hur det kommer att bli. Jag kommer vara hängig hela dagen och sjukanmäla mig till sist. så jag stannar hemma och sjukar mig i stället. I morrn kommer Frida med fem bussen till falun, så jag och bror kommer och hämtar henne. Friluftsdag på tisdag, fiske på hafsen. nu jävlar :D haha ska dokumentera sen.

Cup idag på ulaget på plan. Grängesberg, Karlsbyn, Liljan och Linghed spelade träningscup mest på skoj mot varann. Jag såg två matcher utav tre som Linghed spelade, dom vann båda två. I ena matchen gick det lite hett till och det blev nästan slagsmål, men sånt är nästan lite roligt. så jävla onödigt, men ändå lite roligt. -5 grader på åsen, bandyplanen, och en underbart fin dag! Perfekt för att spela bandy på.
och det är fan så bandy ska ses. ute, men rejäla kläder, soligt och några minusgrader. Varm korv i kiosken och kaffe och bulle i caféterian. Bandy ska ses ute och det ska vara klassiskt. Att se bandy inne i en ishall, det är inte riktigt samma sak. visst, det är kallt där inne med, men det är fortfarande inte alls samma känsla.


Hörde på nyheterna att BS inte har några pengar i klubben. Hade dom satsat mer på ungdomslagen från början hade det spelat mycket mera folk i klubben och de hade kanske haft kvar sitt damlag. När A-laget gick ner till allsvenskan så förlorade de en massa publik, men att kanske skita i a-laget ett tag och satsa mer på ungdomslagen och visa vad dom ka, inte vore en sån dum ide?. Men är det då så svårt att svälja stoltheten och tänka på någon annan än sig själv, så kan dom gott ha det som dom har nu.

kalas hemma hos mig idag, Mamma fyller år och det bjuds på smörgåstårta och vanlig tårta.
GRATTIS MAMMAAAA !

Kommentarer
Postat av: hjertaleksand

HÄLSA GRATTIS FRÅN MIG OCH MAMMA! :D

2009-02-15 @ 20:56:17
URL: http://hjertaleksand.blogg.se/
Postat av: kungen

du glömde skriva fickpluntan när man är på bandy, har hört att man ska ha det :) och bandyportfölj XD



smörgåstårta, fan vad gött:D gratts till din mamma :)

2009-02-17 @ 23:21:02
URL: http://leksingthina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0