silver och guld

inget silver och guld kunde lysa som du.
jag sitter och lyssnar på stikoper och funderar lite. funderar varför min cam inte fungerar på datorn, funderar på sommaren, hur kommer sommaren 09 bli? jag är så rädd att om jag planerar in en massa till sommaren, så kommer den bara bli skit.

var hos tandläkaren idag, dom bara plågar mig. idag när dom höll på och rota i munnen på mig nästan svimmade jag. jag glömmer bort att andas och ligger bara där och spänner mig. Men jag lyckades väl hålla mig vaken. Gick sen och tog ut min hockeybiljett till fredag, då är det malmö hemma som gäller. hoppas det inte blir en flopp som förra gången.
gick sen till mormor och hälsade på henne lite. jag får så ont i magen när jag träffar henne. hon har blivit så gammal och glömsk och det känns inte som om hon egentligen vet vem jag är. på julafton kom hon inte ens ihåg vad jag hette.
okej jag vet, ingen kan leva för alltid. men jag tål inte att se henne sitta där i lägenheten helt själv och inte kunna gå ut.
just nu vill jag bara att hon kan få en plats på källegården och ha uppsyn dygnet runt.
nu känns det inte som om hon kommer klara sommaren, det känns som om hon kommer lämna oss.
jag vill inte det, jag vill verkligen inte. då har jag ingen kvar. ingen farmor, ingen farfar , ingen morfar och ingen mormor.
men just nu känns det inte heller som om jag har någon mormor, jag känner inte igen henne. det är tragiskt hur kroppen blir när man blir gammal. jag vet att hon inte kan rå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0