hockeylördag

hejdär !
idag vare hockey  :D Leksand mötte borås på hemmaplan och jag och sandras familj var på plats. matchen började inte bra. borås tog ledningen när de satte pucken bakom leksands nyförvärv Jere Myllyniemi. illa var det ! spelarna fick med sig ramsan "kämpa leksand" ut i omklädningsrummet i hopp om att börja andra perioden bättre än den första. men så var inte läget. några minuter in i första sätter borås pucken i kassen och utökar sin ledning med 0-2. mycket illa för leksand !
tur är väl att leksand har sin kära fransman som satte pucken bakom borås målvakt . men bara 4 minuter efter bellemeres mål så utökade borås sin leding med 1-3 och hoppet kändes ute. men med 1.20 kvar av andra så satte doell pucken och glöden fanns där :D
tredje perioden hade knappt börjat när houkko satte pucken och leksand hade kvitterat ! :D gud vad glad jag var då. matchen bestod dock utav onödigt massa utvisningar :O
Bellemere slog en kille så han la sig ner på isen. Killen som blir slagen åker ut för filmning och bellemere åker oxå ut, men jag vet inte varför. domarna i allvenskan är inte riktiga i huvudet. matchen slutade med förlängning och efter 3 minuter kunde leksands egen granath bomba in pucken i mål.

efter matchen så kom som vanligt två spelare upp i foajén och pratade lite om matchen och hur det ligger till och så.
Det var meningen att morten green och jere myllyniemi skulle upp och snacka, men morten green hade förhinder tydligen. så i stället för morten green kom oliver ekman larsson upp tillsammans med jere.
jag och sandra stod så klart LÄNGST fram, nördar som vi är, och sandra tog några fina kort med sin systemkamera :D det tackar jag för :D

eftersom jere myllyniemi är finne och har lite svårt med svenskan så snackade han engelska. så säger grabben "i hope to see rögle in kvalserien" haha skön kis det där. fast han måste skippa rögle utrustningen om han ska spela i leksand , haha :D
efter snacket blev det autografskrivning och jag fick olivers :D haha glad blev jag. han är verkligen söt den där smålänningen !
efter autografskrivningen så gick jag och sandra in i starshop och kollad epå de äkta matchtröjorna de säljer där. jag vill så gärna ha eddies, någon som vill köpa den till mig för 2000 ?
tack , det var väl det jag trodde :D

i morgon blir det rättvik för att börja skolan igen, jag måste erkänna att jag verkligen saknat alla i rättvik. datorn blir ju med så klart :D


nu blir det godnatt,
pjuss /
ihda



äntligen lite lir !



smålänningen är riktigt söt !
foto av sandra anderjöns
hon är skillad


haha jag och eddies äkta matchtröja . mmm <3
(hehe bad hariday okej? )
jag skulle fan inte ha nått emot att ha den på väggen heller.
2000 att ge mig? ja tack !


Kommentarer
Postat av: kingen

ida andersson loves oliver ekman-larsson mest av allla! eddie läck är alltid nummer två, oliver är nummer ett 4-ever!

2009-01-13 @ 19:27:17
URL: http://fridaarvid.blogg.se/
Postat av: kingen

ida andersson loves oliver ekman-larsson mest av alla! eddie läck är alltid nummer två, oliver är nummer ett 4-ever!

2009-01-13 @ 19:28:42
URL: http://fridaarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0