min hesa röst säger allt.

Ojojoj, vilken gårdag!
Matchen mot AIK började med riktigt drag på norra och efter knappa 25 sekunder nätade Marcus Wienstock och det var 1-0. Måljublet fortsatte när Patric Carlsson satte 2-0, ett riktigt hett mål! Efter de gjorde han en Jesper Ollas och hoppade mot plexit mot klacken. SÅ JÄVLA HETT! När första perioden var slut ledde Leksand med 2-0. En bra början. I andra nätade både Eric Johansson och Kenny Källström. Leksand såg hetare än hetast ut, men sen var det som om någon dragit ut proppen och AIK började plötsligt att göra mål. 3 snabba mål på Tiimo Leinonen, AIK vann alltså andra perioden med 2-3.

I tredje gick det segt och det kändes mest som om det var Leksand mot dommarn och på något vis, jag kan verkligen inte förstå hur, så fick AIK en straff och kvitterade till 4-4. Kan inte skriva om matchen utan att nämna Jean-Luc Grand-Pierres slakt av AIKs Fredic Karlsson. Där kan man snacka slagsmål. Kan ju vara lite onödigt att dra på sig avstängning i några matcher, men så jävla rätt att börja slåss. Stor och stark och elak, muskler utav stål, tackla inte honom, fråga Morten Green, wohooooo, JEAN-LUC GRAND-PIERRE!  Med 4-4 vid slutsignalen innebar det alltså förlängning. Men förlängningen blev mållös och det återstod bara straffar. Sjukt jävla nervös var jag men jag måste säga att Frida var snäppet värre, hon skakade.


Leksand började lägga och deras första straffläggare, Pelle Prestberg kliver ut på isen mot AIKs Heino-Lindberg i målet. Han går mot mål, magkänslan är så svår att beskriva, känslan över huvudtaget. Fladder och bubbel i hela kroppen, känns som om tiden står still och allt går sakta. Framåt, mot mål, skär för skär, han skjuter OCH SÄTTER DEN I MÅL! Jubel i hela arenan, och jag tror nästan att taket lyfte, trotts kvällens "bara" 5645 åskådare. Nästa straff, AIKs tur och Leinonen räddar!

Leksands andre straffskytt. Thomas Rhodin, jag förstår dock inte valet, varför inte satsa på en ung straffskytt som Patric Carlsson eller David Åslin? Thomas Rhodin hade tyvärr inte turen med sig denna kväll och missar straffen och oturen fortsatte, när AIKs andra straffskytt sätter pucken i kassen bakom Tiimo Leinonen.

Leksands stolthet är nästa straffskytt, hjälten mot Mora. Jesper Ollas kliver ut på isen. Han åker fram mot målet och sätter iskallt pucken i målet och ännu ett måljubel! ISKALLT JESPER OLLAS! Och nu återstår ännu mer fladder i magen, när Leinonen och AIKspelaren kliver ut på isen för att lägga nästa straff. Jag, Sandra, Frida och Johanna står och klänger över varandra, vågar inte titta, men samtidigt så måste vi. Men hjälp av min egen hand och Fridas håller jag för öronen, så jävla nervös. Inte klokt!
MEN LEINONEN RÄDDAR OCH LEKSAND HAR VUNNIT!

Efter matchen kom David Åslin och Jesper Ollas till Fanscorner och Ollas signade min halsduk :D Jag och Frida irrade runt i Leksand innan tåget gick och som tidsfördriv räknade vi ut medelåldern i Leksand xD tur att man har ett sånt roligt liv. Men är väl så när man har en kompis som Frida som går NPNV och läser Matte D.
hejheeejjj välkommen :D



ÅÅÅÅHHHHHHH VA HETTTTTTTTTTTTTTTT!

hejhejjj, kolla högst upp i vänstra hörnet :D
bilder från Leksandsif.se


Kommentarer
Postat av: frida

så jävla rolig match ! :D

2009-11-12 @ 19:26:30
URL: http://fridaarvid.blogg.se/
Postat av: thina

jävligt bra match!! tackavetjagpatrikfuckingcarlsson!



patrik carlsson tjaalalalaa!

2009-11-12 @ 20:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0