the beautiful thing of being a leksing

Ibland när jag sitter vid datorn, tittar på tv, eller som alltid när jag är på hockey i ejendals arena, så blir jag så stolt över att jag får ta del av det av det underbara som de innebär när man är leksing. Alla dessa vinster, sammanhållningar, sånger och texter.

Som idag, precis alldeles nyss när jag lyssnade på det nya introt, en mixad version av låten Bröder med Stiko Per Larsson. Dessa känslor som dyker upp är nästan omöjliga att förklara. Det som händer i ejendals arena, händer bara i leksand, BARA i leksand. När jag hörde låten, hur bra den var, så kände jag hur stoltheten av att vara leksing, bredde ut sig över mina axlar och i mitt sinne.

Stoltheten att vara leksing, stoltheten att kunna stå där och älska ett lag så mycket, att man kan älska ett lag så mycket, att man gör nästan vad som helst för de. Jag kan inte beskriva hur mycket detta lag betyder för mig och alla andra leksingar.

du tycker säkert det här hur töntigt som helst
men då fåru tycka det
för de är så här jag känner.

klicka på länken
och lyssna på låten
det är underbart att vara leksing
http://stikoperlarsson.se/

Kommentarer
Postat av: thina

BRA SKRIVIT FRU ANDERSSON!!!!!:)

sant som fan, åh jag vill på hockey!

2009-09-23 @ 22:37:15
Postat av: frida

åååh, så jävla sant! det finns helt seriöst inget bättre än att stå på norra stå i ejendals arena med massa folk som känner exakt lika som en själv! så jävla underbart <3

2009-09-23 @ 23:31:09
URL: http://fridaarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0