Dag 11; Mina syskon

Jag har endast ett syskon, en störd storebror. Han heter Jon och är 22 år, och på fritiden tycker han om att fiska, jaga och spela bandy. Och såklart att plåga mig tills jag börjar grina. Eller i alla fall när vi var små. Både jag och min bror har väldigt sjukt humor. Vi skrattar tills vi kiknar till serier som Vännter, The Big Bang Theory och How I Met Your Mother. Men som små var det Turtles, Power Rangers och Ducktales som gällde.

Sport, jakt och fiske har alltid varit ett gemensamt intresse inom våran familj. Gå på hockey, åka skridskor, pimpla, jaga hare och vara helt hysteriska framför SM-finalen på tv är saker som tas med stor respekt.

Jag slutar aldrig förvånas över hur störd min bror är. Citat från Ice Age på sms, telefonsamtal innehållandes Gärdebylåten och diverse Leksandsramsor. När vi var små tvingade han mig alltid att säga vad han skulle få i julklapp av mig. Om jag inte sa det skulle han bli skitsur och inte prata med mig på flera dagar. Snacka om utpressning!

Det var lite kort om min käre bror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0