Dag 12 ; Min klass

Natrubruksprogramet inriktning djurvård 08, eller NPD08. Det är min klass. Ett gäng som från början bestod utav 21 tjejer och 1 kille, innehåller nu endast 13 galna tjejer som alltid har lätt till skratt. I ettan trodde alla att vi var emos, eftersom vi såg lite konstiga ut med diverse färgglada hårfärger och sjalar. I ettan sprang vi runt på kolmården och orsa grönklitt och gjorde mest satyg, läste om hundar, kaniner, etologi och svenska a, mjölkade kossor för första gången och var väl kanske väldigt små och töntiga om man jämför med idag.

I tvåan levde vi i lagårn och i djurhuset. Mycket praktiskt och mycket galna grejer. Det är nu i trean vi verkligen fått ihop klassen och fått mer sammanhållning. Det finns inte direkt någonting som kallas normalt i vår klass, det är alltid en massa stördheter, asgarv och galna idéer och nu när alla är 18 år fyllda så ränns det väldigt mycket till bowlingen på diverse dans och suparkvällar.

Till våren tar vi studenten, sen är det slut. Det känns, eller det är väldigt tragiskt. Hur kan tre år gå så förbannat fort? För er som är intresserade så ska jag sammanfatta alla i min klass med några ord. Alla utom mig själv, de gjorde jag ju i första inlägget :)

Mickis = Sprallig Moratjej som har lätt för att skratta, svårt för att sluta. It's okej to be störd.
Jenny = Den i klassen som är mest normal, haha. Har en otroligt söt hund som mest liknar en gris, Zeke. Han är klassens maskot.
Emma = Pucko som tror att furudalingar betala med kottar, gillar bugg och sin häst.. och så klar leksingar ;)
Erika = Min kära leksandsvän som jag många kvällar fördrivit tiden med på Leksands tågstation. Älskar polly och elefanter, det fick vi allt veta på kolmården ;)
Johanna = aka Lillan. Har på senare tid hakat på spralligheten och har en enorm humor. Kungen av julshowstoj!
Isabelle = Fisarn, näspetarn och den gladaste av de alla. Sällan skådat arg, ledsen eller sur. Kommer alltid instuddsandes på lektion, skinandes som en sol. Den som jag blev kompis med först på internatet :)
Mikkiz = ex roomie, sjuk humor och härlig personlighet. Fiser, pratar och slåss i sömnen. Tro mig, jag har råkat ut för alla tre.
Maria = Tjejen som skrattar som en gris, fiser som en häst och äter som en varg. Det går inte att inte skratta i hennes närhet och på kolmården fick vi reda på att hon kan "spyyyyy som en jävla fontään". Pratar enormt mycket stockholmska vid redovisningar!
Ida O = Hypokondirkern, pedanto och paranoIDA som jag inget annat än kan skratta åt och med. Har ett stort intresse för hundar och fotografi, duktig på de båda. Lagar aaaaasgoda fiskbullar!
Elin = Tjejen som nog haft flest hårfärger under dessa tre år. Har ett härligt kluckande skratt.
Ulrika = Smart brud med många tatueringar. Klär sig fint och är mycket kreativ, en av mina första kompisar i Rättvik.
Emelie = Skrattar åt allt, duktig på att ha roligt och att ta hand om sin vovve Lady :)

hoppas jag inte glömt någon nu, i så fall vore det väldigt pinsamt. haha.

Kommentarer
Postat av: Ida

:D <3

2010-12-12 @ 14:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0