Dag 20 ; Min barndom

Från det att jag var 2 år fram tills jag började första klass arbetade min mamma som dagmamma. Jag hade alltid mina kompisar hemma hos mig om dagarna. Jag, Gustav, Sanna å Tobias röjde järnet i sandlådan, på gräsmattan eller i min lekstuga. Tramptraktorerrace, Pulka och bobåkning, lego och actionmanlekning och ja, det mesta du kan tänka dig, we did it! Vår som vinter, sommar som höst, så var vi alltid ute. Jag säger bara GALLONBYXOR <3 väldigt praktiskt, bara ställa in oss i duschen och spola av kläderna när vi kom in, så vare klarrt å betarrt sen ! Min mamma var kung på pannkakor och min bästa vän Gustav åt alltid flest, tror rekordet runt köksbordet hemma på Lingvägen ligger på 13 stycken kakor med jordgubbssylt.

Gustav ja. Han är min granne och min bästa barndomsvän. Vi har varit vänner sen vaggan, sovit i samma spjälsäng och sånt. Som syskon. Han och hans två storebröder var dagbarn hos min mamma. Medan Jon( my dear brother), Adam och Jonas (Gustavs beloved brothers) lekte turltes, actionman, powerrangers och sånt så körde jag och Gustav runt med leksakstraktorer i sandlådan. Kommer ihåg att Johanssonsbröderna(GustavAdamJonas) inte fick se på Power rangers hemma hos sig. Nemas Problemas, det var bara å pina över till oss och titta på det istället. Varje skolmorgon i 9 års tid gick jag över till Gustav och vi tog sällskap till skolan. De tog alltid dubbelt så lång tid att gå hem från skolan som att gå dit, vad var det som var så roligt på hemvägen? Kommer ihåg en vintereftermiddag när vi åkte spark hem från Linghedskolan. Han körde så tårarna rann, sen körde vi rätt i en snöhög, så låg vi där och asgarvade i en kvart innan vi gick in och drack varm choklad och åt rostade mackor med kaviar.

Annars äre väl inte så mycket mer..
Jag lärde mig cykla vid 7 års ålder(min första cykel var röd med spindlar på ;) ), simma vid 6, fick gå över vägen heeelt själv när jag var 7 ( mamma lovade varje år att jag skulle få göra det vid nästa födelsedag, yeah right), fick vätska bakom trumhinnan vid ca 8 års ålder pga en liten incident mellan mig och käre broder. Låt oss säga att han alltid tittar vart han viftar nu mera, opererade bort mina halsmandlar när jag gick i tvåan, åkt skridskor och skidor sen urminnestider, spelade bandy precis som alla andra förortsungar i byn, sjöng så vackert så tårarna sprutade på diverse fastrar, mostrar och mormödrar när jag var stolt medlem i kyrkokören, köpte mina allra första converse för endast 50 kronor på loppis, de var gröna (H), fick aldrig börja på ridskola som alla mina tjejkompisar pga mammas skräck för hästar, jag spelade fotboll och umgicks med grabbarna i stället.

Min barndom är nog det roligaste jag varit med om.. vi har haft så roligt i våra dagar. Mamma lämnade alltid mig och Tobias med ett varsitt äpple framför disneydags så hon kunde pina i väg till grisarna och ge dom mat, medan pappa tålmodigt arbetade med vedpannan i källaren. Hoppas detta var intressant för er att läsa, haha.

Herr Johansson och jag själv. Blonda, små och störda. Snygga hängselbyxor har vi i alla fall :)


Kommentarer
Postat av: Malin :]

åhhh , gulligt - det var jätte roligt att läsa ! :D

2010-12-20 @ 20:11:10
URL: http://hovtramp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0