Dag 26 ; Mina rädslor

Jag är så jävla mörkrädd. Eftersom jag har rätt livlig fantasi så skrämmer jag upp mig själv genom att tänka t ex "Om jag sträcker ut handen och försöker tända lampan nu så kommer ungen i the grudge ta tag i den och döda mig" eller "jag tänker fan inte titta mot dörren, även om de känns som någon står där, för då kommer den titta på mig och sen döda mig..." och sånna störda saker. Samma sak när jag ska gå upp ur sängen på kvällen så vågar jag knappt sätta ner fötterna eftersom de kan komma någon och ta tag i benen och dra in mig under sängen. Yes, jag ser rätt mycket på film.

När jag var mindre var jag rädd för råttor och ormar också. Men det gick över när jag började i Rättvik.
/ ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0