Dag 29 ; Mitt 2010

Jag kan knappt fatta att 2010 lider mot sitt slut och att portarna öppnas för att 2011 ska få göra en fin entré. I detta inlägg ska jag försöka att sammanfatta det gågna året bäst jag kan :)

Januari.
Jag började mitt år med att sitta bänkad framför JVM, dag som natt för att följa småkronorna i Kanada, speciellt en viss Ekman. Var en smula bitter över förlusten mot USA men repade mig över att Kanada INTE vann guldet utan att amerikanerna tog hem det, haha. Det var även i januari jag mötte en viss kille med "make your mother proud"-mössa i arenan och fick.. ja lite damp. jag citat från min blogg 9/1 2010.
"Jag tycker det är ganska amazing att på ett varv runt arenan så hinner jag både dö, storma in på toaletten, bete mig ickenormalt, ringa till frida, förklara vad det är för fel på mig och sen dö lite mer. Grattis Ida Andersson, du har vunnit en färgradio ! 
Tack så mycket mitt alterego, jag känner mig hedrad."

Redan i januari började ångesten över körkortet komma krypande. Jag hade då insett att år 2010 skulle jag fylla 18 år, 18 fucking jävla år!  Det var även i januari jag började mitt sunda liv med att simma.. vad tog den lusten vägen? Jag åkte slalom för första gången i mitt liv, stukade tån på idrotten, gjorde bland de bästa köpet någonsin = Martin Karlssons försäsongströja, hade den mest minnes värda hockeyhelgen ever som jag inte annat än kan skratta åt idag. "Fräsch tröja!" "Ah, eller hur".

Februari.
Månaden då Markus Bäst i världen Krunegård regerade i toppen på mina spellistor, på både spotify och ipoden. Munspelsdåren, barn från röda stan och dö som en gris och lev som en hund <3 sen kom Hästpojken och tog mig med storm! Jag och min kära klass fortsatte vårt bondeliv och dräktighetsundersökte suggor och mockade kobajs i lagårn. De finns en väldigt fin liten video på det också, dagens outfit direkt från sinsuggestallet ;) Jag åkte jättemycket längdskidor, faceplantade i snön och skrattade så jag typ dog, åkte skridskor med NPD08, spelade fia med knuff på stadsbiblioteket med Mikkiz och Maria. Jag och Frida drog med Mills och Kajsi på hockey och lärde dem allt som är nödvändigt att veta :) En fin och kall dag i februari, den 11 tror jag det var, kom det finbesökare till kupolen. Det var dagen vi lärde oss att Kenny K kommer bli en bra pappa och att Bilmetro är en bra affär :)
Jag och resten av familjen Andersson satt som fastlimmade i tvsoffan framför Vinter-OS i Vancouver. Jag hade en rad utlägg om IQbefriade OP-elever på friluftsdagen, fick hem min klassjacka som prasslar i minusgrader. Plåtdunkarlivet började ungefär den 27 Februari, då tog Frida körkort. Sen dess gjorde vi nästan inget annat än rännde i volvon och dunkade musik, haha. Jag storstädade mitt rum och hittade en mina vänner - bok med diverse asroliga citat i. Bland annat en väldigt intressant och rörande intervju med en av mina idoler. Appie, Gråhund, 5 år.

Mars.
Det var en väldigt negativ Ida Andersson som skrev in sig på körskolan på sportlovet i början av Mars. Som vanligt när jag hetsar upp mig över saker så blir det bra till slut i alla fall ! Jag och Positiva klubbens ordförande åkte till huvudstaden och shoppade upp pengar, glömde kassar och hade tur, i alla fall Frida. Hela tågresan hem körde vi bandleken och rämjade och skrattade, stackars övriga tågressenärer. ThinaIdaFridaSandra stördade hemma hos Frida, åkte på hockey och en viss Mr Karlsson signade min tröja, asnöjd! Jag, Mix, Ollas å Isabelle fortsatte plugget med att vara i djurhuset en hel vecka, jag hade två inneboenden ( mix å ollas), greys anatomi varje kväll och gräddstuvad pytt i panna varannan. Ollas kan det här med att göra mat ! Den helgen fick pappa för sig att köpa en fyrhjuling, perfekt! En fin grön atric-cat ! Jag tvättade min Ipod i tvättmaskinen, men eftersom det står bortskämd, lite svagt och utsuddat i min panna så köpte pappa en ny till mig :D Vädret började lova vår och solsken, det kunde bara betyda en sak = kvalserien. Det började som ett helvete och fortsatte okej. Stiko på isen med gitarr och skridskor, rysningar och tårar. 2-1 mot AIK hemma och bara Oliver kunde beskriva den matchen med glädje på bild.



April.

Jag och Mix inledde vårt påsklov med att fara till stockholm med djurhuspersonalen för att hämta en sköldpadda, irrade runt inne i centrum med Rättviks Kommun bussen men hittade till slut till skansen. Pappa lurade mig att Oliver bröt sitt kontrakt och skulle gå direkt till AIK, fan va arg jag blev när jag insåg att han skojade, haha. Jag och Frida tog superstarsbussen till stockholm och hovet för att se den bästa kvalseriematch jag någonsin upplevt, 2-3 av Jussi Pesonen. AIK-"supportrarna" sjöng "Pelle Prestberg är en hora" ( AHHAHAHA xD) och vi gillade de vi såg längst ner i klacken. Hempa gjorde ett omöjligt mål och "vaaad ska gnaget göra nuuu dååå?". På vägen hem hoppade jag och Frida av någonstans i sala för att åka bil hem med hennes föräldrar, sov hela vägen hem. Dagen efter var det SM-final för J20. "Ska vi åka dit? " "Jaa, vafan. " sen satt vi i bilen igen, på väg till huvudstaden och ett smguld. Trodde aldrig jag skulle få stå i globen och skrika "SVENSKA MÄSTARNA FRÅN LEKSAND" någonsin i mitt liv, haha. Huvud axlar knä och tå och sen en resa hem, med en Thina i bagaget :). Eddie Läck gick till Vancouver, hur oväntat? Hejdå Oliver och Hejdå Jocke. Kvalseriedepp och tårar. Riskettan, piggelin, silly season, sälen, åh sälen xD Hejdå Leksand och Hello Phoenix Coyotes, styggforsen, Camilla, valborg i rättvik med bästabästabästa folk ! "Alla är ju på stranden på valborg?" "Näee inte Bibic!"

Maj.
Epastrul med Mikkiz, APU, frukost på bussen,  potatissättning och mjölkning, marknadstok, mina favoritbyxor sprack, trav och sibyllahärj. Lekte lite fotograf på Therese och Thomas bröllop + tvillingarnas dop. Kämpade som fan med körkortsteorin, ett under att jag inte blev tokig, haha. Eller att mina vänner blev tokig eftersom jag klagade på teorin 24/7, haha. Första doppet i dalälven, årets första grillning, full blås på ac'n och Mando Diao på högsta volym, hur kung? Praktik hos veterinären i borlänge, den absolut roligaste praktikplatsen jag haft! Kvalitetstid med Jenga och konfirmation i Envikens kyrka. Jag och Kajsa försökte få Millan att bli pigg med hundratusentals energidrycker och dextrosol.. dock blev de nog vi som blev trötta istället. Badade fötterna i siljan och blev ännu mer förkylda, haha. Praktik i Rättvik och djurhuset med Mix. Ångest över att bli lämnad själv i Rättvik utan mina kära vänner som är födda år 91 ! på praktik i Falun på djurmagazinet, det värsta jag gjort! Tappade min plånbok på bussen in till stan, grät i en hel vecka. Bra slut på månaden Maj kände jag!


Juni.
Juni började svart och negativt. Tråkig APU och borttappad plånbok ! Falukalaset med Sandra, Maria och gänget röjde, en mycket rolig kväll. Frida tog tåget till Falun och lekte med oss. Vi tog nattbussen hem i sällskap med Benjamin och en lite för berusad David, de åkte runt ett varv och klagade på Mats Alm? haha. Körkortsplugg (sällsynt), kirrade nytt legg, förssov mig ! SOMMARLOV! Jag, Sandra och mamma tog bilen till Rättvik för att fira Frida och se henne ta studenten. Jag grät som fan, först när jag kramade Frida, sen när jag kramade kajsa och till sist när jag kramade Millan, hahha. Studentkalas hos grannarna Ekman, promenad i regnet med kärebror och kung g, jobbade hos Frida i lagårn, hon slog mig med torkvindan i huvudet, skrattade åt det i ungefär 12 minuter, det var tydligen jäävligt kul, hoppade studsmatta och pratade som Göran Persson, för jag filmade inte. Midsommarfirande i Österby, Timolyssnande med Emil, förlöste kalvar, oooorreeeooo! Thina 20 år! Fotograferade Linghedrodden med hjälp av följebåten, cyklade till hyn i sällskap med Mando Diao. Midsommar : Frida, jag, mamma å pappa tog fyrhjulingen till fäbon på midsommarfirande, dansade runt stången och åt tårta! Sen badade vi också, sjukt kallt. "Kuken ballen domnarsvallen! "Note to self : Skriv inte blogg när du är i dimman. Midsommardan, först Robban och Elins loge, sen Mannes, PAPALAREMICANO!. Dagen efter satt jag för första gången i Skryt'n. En mycket bra känsla! Körde halkbana och hämtade ut mitt P&L armband, umgicks med Frida och Emil på peace and love och lyssnade på den otroligt kassa Lasse Lindh.


Juli.
Peace and love-härj med Frida, Emil och Rebecca. 30 plusgrader. Bästa veckan på hela sommaren, i alla fall finast väder! Så jävla roligt. Johnossi <3 Arbete, rodd, kalas för mormor, HOFFMAESTROOO!, ännu mer körkortsnötande än vanligt, rejäl förkylning, 18 år! Saaben, converse, Thomas Sabo, 20 Juli, KÖRKORT! Brumma saab!! :D Ännu mer arbete, Brage-Gif, Eclipse och en massa massa massa sol!

Augusti.
CCW och kajsa vet hur man tillverkar shorts, Jag gjorde mig förtjänt av en tjugo ;) blåbärsätning, kräftfiske och kräftkokning, Ejendals blev Tegera, jag jobbade min sista arbetsvecka. Bröllopsfotograf, störd bröllopsfest med släkten Andersson ! Började 3e ring och flyttade till Lodjuret tillsammans med Mikkiz, CO-cup, Jinx, Skogsavverkning och camping, jag dissade leksandskryssningen men ångrade mig lika snabbt igen, fick dock stanna hemma, helt ensam och övergiven. Var mest emo över det mesta i början av skolåret, saknade frida, saknade kajsa, saknade millan och resten av min kompisskara som tagit studenten. Tog springturer i regnet, projektarbetsfilmning, pluggade och pluggade och pluggade. Köpte nya converse, låga svarta :D

September.
Allmänhetens dag, bio med Linnea, hennes mamma och Mikkiz, började läsa kursen Litterär Gestaltning och insåg att jag älskade det! Beställde studentmössa, spelade fotboll med en sten på vägen hem från lektion, stördade med Maria med hemkört och cola, singstar och film. Ett under att jag inte skrattade ihjäl mig den kvällen, haha. Jag och Isabelle entrade Rättvikskôlla. SÄSONGSPREMIÄR! Leksand-Mora, stoooooorseger! Out of c-control now! We gon' light it up, like it's dynamite! hockeymatchhockeymatchhockeymatch, plugg, golfbyn, svenskalektion efter svenskalektion.

Oktober.
Höstmarknad, bowlingen, army of 94or, bondefest, maddes b-day! "DET SNURRAR I MIN SKALLÄÄÄEE". fotbollsspelande med en tom snusdosa, klassråd, fotodag med norrland, härj i Tegera, OEL debut i NHL :D, jag och Matildakusin tog saaben till Gustafs mitt i natten och tittade på Ålles debutmatch. "De slåss på tvn!" "OOMGGGGGGG!!!!" så snabbt har vi inte sprungit upp för trappan sen david åslin gjorde mål mot växjö. Badhuset, bonde söker fru, SNÖ! shopping med lillan på stan,bowlingen, NPD08 <3, toppmöte mot örebro, cee lo green, marina and the diamonds, djursjukvårdsplugg i stuga 4 på golfbyn, matlagning med ollas, skedar på näsan ! Kings of leons nya album!!! Pyro <3 skämde ut mig på ica maxi genom att skrika "OMG OLIVER I PRO HOCKEY!" hehehe. Skolfoto, grymt! Julshowspill, höstlov, härj med frida, hockeyhockeyhockey!


November.
Glasögonutprovning, scones, regnregn, kinamat med jenga. Battery dead i saaaben, hippietider på bowlingen, dimma och NPD08 <3, tåg till leksand, fuckin' cold! russiantimes, inget frysfack? använd kylan ute! mammas ideér <3 badhuset med maddovish! labbrapporter! JARED AULIN! its aaaaa(u)llin ! friskis och svettis röda soffor, ASGARV. amerikas delstater, eniro. Djurhusjobb med Mix och Maria. Victoria. Hundvakt, julshowspillllll, saco-mässan! pro hockey, du slaktar jag steker! dagens outfit! tapetserar toadörren med bröderna sedin, nyklippt, urinprov på hund, UPPSALA! kåren, stördheter, onlinepizza.se. Nattprat och asgarv! Ikea <3 Hajen 1, beasås. KAJSA ANTON MADDE FRIDA IDA! Veterinärtrion :D första advent, Mix 18 år!!! :D och gissa vad mer.. jo hockey!

December.
Kings of leon till peace and love!!! 30 days-30 posts, ny sportchef, hejdå pesonen! epakrångel med emil å frida, jobb i lagård, krångel som faaaaan ! men roligt :D sms till datorn, ett gott skratt. Frida 19 år ! Vinst i malmö för första gången på 8 år, bra jobb grabbar! IT'S OKEJ TO BE STÖRD! knäckkokning med andreas = KUNG! magkatarr :S bakterieprov, alla möjliga jävla skitgrejer i skolan, JULSHOW SOM BLEV SUCCÉ! jullov <3 signad coyotespuck och en massa USA saker, tack fridas föräldrar! asmycket snö, stackars saaben. fridas place ! julshopping, special diet. Pulsa i snön med lotus, phoenixmössa <3 arbete, julafton, lite mer arbete, fridas place, bastu och iskall öl, rullning i snön, förkylning och julklappsutdelning.

Ett rätt kung år måste jag säga
mycket bättre än 2009 i alla fall :D
/ ida


Kommentarer
Postat av: frida

BIBBAN! <3

fyfaaan vilket år alltsåeee!

skrattade typ genom hela inlägget.

sjukt vad mycket som kan hända på ett år!

2010-12-29 @ 23:39:59
URL: http://fridaarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0