Dag 3; Min bästa resa

Min familj har aldrig åkt utomlands, i alla fall inte tillsammans. Vi köper grejer istället, saker som är behövliga. Vi har alltid dragit till sommarstugan, 1,2 mil hemifrån på somrarna istället för att dra till något klychit hotell på mallis! På vintern har vi så mycket annat för oss, det är jakt, fiske, bandy osv. Jag har inte känt att jag vill utomlands i värmen när det är vinter hemma, det blir liksom så fel.

Min bästa resa inträffade när jag och familjen Arvidsson satt och åt frukost en dag i April. Dagen efter AIK-Leksand på hovet, så humöret var redan på topp. "Det är ju J20 SM-final idag" säger Frida. "Vi åker dit!" Säger Ëmil med entusiasm. Sagt och gjort, en timme senare satt vi alla i volvon på väg till huvudstaden och globen. Thina den stackarn som var på väg till dalarna för att umgås med oss över påsk, var tvungen att hoppa av i Stockholm och sen leta sig till Globen, helt ensam. Vi hann precis fram tills de att matchen började, köpte biljetter och satte oss med resten av galna leksingar på sittplats. Matchen mellan Leksand och Brynäs slutade 4-3 och jag fick uppleva mitt första(och kanske enda) smguld. "Vem fan är Jacob Markström, vem fan är Jacob Markström, vem fan är Jacob Markströööööm, för vi har Hanses!" "Vem fan har ni i mål, vem fan har ni i mål. För vi har Erik Hanses, för vi har Erik Hanses för vi har Erik Hanseees! Vem fan har ni i mål?" osv osv osv

På vägen hem fick Emil åka skuff medan jag, Thina och Frida satt i baksätet och härmade en väldigt speciell reklam från den dåvarande Ejendals Arena.  En middag på Max och en glass på OKQ8 så for vi mot kära Dalarna igen. På natten när vi kom hem vare rätt tur att inte jag var 18, om man ska uttrycka sig på de viset.

En idé som slutade i en rolig impulsresa jag sent kommer att glömma!





ett fint glädjeskutt efter ett SMguld! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0