Dag 4 ; Mina föräldrar

Britta och Åke Andersson, mina föräldrar. Min mamma jobbar som vårdbiträde på ett ålderdomshem i grannbyn och min pappa är kriminalvårdare på Falu Häkte. En ganska vanlig Svenssonfamilj alltså, eller Anderssonfamilj menar jag :).

Pappa Åke är ursprungligen från Vika i Mora. Ynglingen av 7 syskon provade han vingarna och hamnade i Linghed på något vänster, detta vänster kan då kallas Britta. Det är pappa som vallat skidor, slipat skridskor och rekomenderat fotbollsskor. Han har alltid varit den som stöttat mig under min tid som atlet och han är den som kan mest om vinterlivet i Dalarna. Fiske, Jakt och Skog står högt upp på to do listen inför vinterns bravader och självklart en och en annan bandymatch på plan. Eftersom han faktiskt inte själv rår för att han är född i fiendeland så har han inget vett när det gäller hockey, så självklart är det fight, varje derby, varje match ;)

Mamma Britta, född och uppvuxen i Strömmen, Linghed, in the ghetto. Yngst och blåögd började hon karriären som dagmamma och fortsatte där efter som mamma på riktigt. Mamma har humor, extrem humor. Hon och jag kan sitta framför en tecknad film, t ex Ica Age och asgarva till nästan varenda replik, för det är liksom så vi umgås. Hon berättar alla störda saker hon gjort när hon var ung, skrattar så hon nästan kissar på sig och berättar sen lite mer. Inte konstigt att jag är som jag är, jag har verkligen någonting att brås på, haha. Som yngre tyckte jag alltid att hon var så pinsam, medan mina kompisar tyckte hon var rolig, men så känner väl alla tonåringar? 

Mina föräldrar är bäst, de bästa jag någonsin skulle kunna ha. 

<3 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0