Dag 6 ; Min dag

Denna Måndag, som så många måndagar innan började jag med att gå upp 07.10, tittade på julkalendern i bara särken, åt frukost(= Milko drickyoughurt och två äntligen subbsmackor med randig kaviar), klädde på mig och slängde mig åter igen i soffan framför nyhetsmorgon på SVT 1. Efter att nästan ha somnat 36 gånger så hade klockan slagit 08.10. Ett Kim Possible-pip från mobilen och ett sms från Isabelle. "Ska vi dra?" Sagt och gjort. Jackan, converse och vantarna på, väskan med, nyckeln i låset och knarret under skorna, precis som de flesta mornar.

Väl i skolan började skoldagen med 1 och en halvtimme Litterär Gestaltning, där jag och Evve försökte oss på lite julrim. Gick mindre bra, måste säga att de inte riktigt är min starka sida! Men jag försökte i alla fall ;

Håll dig varm om öron och hår
kanske är denna gjord av ett
eller annat får
Öppna paketet, känn på den
den kanske rent utav blir din nya vän


Haha. Någon gissning om vad det är i paketet? Efter lektionen drog jag på lunch med min kära klass. Spagetti och köttfärssås, MUMS! Som vanligt under lunchen med NPD08 blev det bara en massa stört, något annat existerar liksom inte! Efter lunch var det klassråd med goda nyheter, förkortad APU och mer tid med klassen innan studenten, asbra! Från klassrådet och direkt in på djursjukvård. Den lektionen började raskt med ett förhör på akut och intensivvård, kändes rätt okej! Efter det fortsatte vi med våra fall. Vi får en patient på ett papper. T ex Gråhundstiken Vilma kommer in för att hon har hosta. Sen ska vi ställa frågor till ägare, försöka komma på vad det är för fel på djuret och sedan bota. Rätt skoj faktiskt, men klurigt och svårt. Måste verkligen använda hjärnan, fungerar inte riktigt så bra på en måndag.

Efter lektionens slut så drog jag, Isabelle och Lillan direkt på julshowsmöte och hamnade där till halv sju. När jag väl kom hem och in i min varma stuga kastade jag i mig kyckligpajen jag köpt i köket och gick sen till Lillan och övade mer på julshowen, pluggade och tittade på Svärdet i stenen, en riktig klassiker. Försökte även slå lite vett i en viss person som måste sluta vara så jävla kaxig. När filmen tagit slut, alldeles för fort så började vi spåna lite mer på julshowen, renskriva manus, öva och så vidare. Isabelle gav upp och gick hem för att sova. Jag och Lillan sitter nu här med en varsin dator. Om vi orkar så ska vi snart se Åter till Could Mountain. Men vi får se hur de blir med den saken!
Det var min intensiva men normala dag
/ ida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0