Oooh baby, oh, i said ooh!

Dagen idag började hastigt med att pappa väckte mig tio över sju och sa att dom ringt från jobbet, en man för lite, och de undrade om jag kunde jobba från 8-15. Först ville jag bara sova och slösa bort dagen, verkligen få sova ut, men sen tänkte jag på pengar... så jag tog mig upp ur sängen och slängde mig i duschen, mölade i mig en banan och åkte sen iväg till jobbet. Så jag har spenderat min dag på jobbet, slutade tre men blev kvar till fem eftersom Tina, Emilie och Nellie kom dit och hälsade på mormor och sen så kom Lurbo Stompers, akapellabandet som min morbror är med i, förbi och sjöng och pratade lite.

Jag måste säga att det kanske inte är så konstigt att jag är som jag är, eftersom min släkt är helt störda xD

Måste tipsa om en grej!

För det första
Har ni sett school of rock?
Underbar film med Jack Black i huvudrollen. Han spelar en rätt misslyckad musiker som blir utkastad från sitt band. Han bor hos sin bästa kompis och hans flickvän, ligger efter rätt rejält med hyran och blir hela tiden pressad av bästa kompisens flickvän att betala den så fort som möjligt. Men utan jobb och inkomst så är det en smärre kris. När Ned, som är bästa kompisen är på jobbet så ringer en desperat rektor och vill få tag på Ned, eftersom han jobbar som vikarie. Jack Black får en idé och anmäler sig själv att vara Ned och får jobbet. Men i stället för att lära ut matte, engelska och historia så lär han barnen att spela musik och bilda ett rockband, School Of Rock.
Och musik är bara såååååå jävla bra!

En låt som är med i bakgrunden och som jag kärat ner mig i är den här


och här har ni spotifylänken oxå Stevie Nicks – Edge of Seventeen :)
/ i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0