IQ befriat

Halva vecka nummero 8 har nu gått och idag är det Onsdag. Som alla vet så kommer Tisdag före Onsdag och den här veckan är väl inget undantag. Igår var det friluftsdag och jag, Mikkiz, Maria och Peter satt på Hosjön uppe i Backa och frös i cirka 4 timmar xD men gårdagen var rätt lärorik i alla fall, för jag lärde mig hur dumma i huvudet och IQbefriade folk är.
Är det 14 minus och snöar så åker man inte på friluftsdag i mjukisbyxor och FINSTÖVLAR! Det kanske man gjorde i sjuan, för att verka cool inför alla andra eller impa på någon, eller nått liknande, jag har ingen erfarenhet av detta, men jag vet andra som har.
När vi stod och fikade och åt korv med bröd och festis så utropar en av byggpojkarna "hahaha, kolla kossan!". På andra sidan sjön finns en bondgård som har kötttjurar och en av dessa hade gått ut en bit på sjön, men bara strax utanför vassen. Där stod den och tittade och var nyfiken, men rörde sig varken framåt eller bakåt. Jag trodde först att den satt fast i stöpisen, men så var inte fallet. Så när vi står där och tittar på tjuren, som är rätt långt ifrån oss så utbrister en tjej som står bredvid mig och äter en korv "Men gud va läskigt, gud vad äckligt!".

Allvarligt?
Jag vet att jag kanske överreagerar, men går man på ett Naturbruksgymnasium så borde man väl för fan vara vana med djur? Och eftersom den där tjejen stod och åt en korv så hade jag god lust att säga "Ja men gud va äckligt, det där som står där är ungefär samma sak som du står och äter." Men jag lät bli.
Fan, jag borde sluta bry mig i folk hela tiden, men jag kunde verkligen inte låta bli och gårdagen bestod egentligen av att vara aggresiv emot folk. Skärpning Ida Andersson.

I Måndags så var det lagårdslektion med kära NPD08 och som vanligt så tillkom ytterligare otroligt snygga bilder. Jag lyckades fånga en bild på lagårdskatterna med Mix kamera och jag tycker den är så klockren xD

för fler bilder, kika in här
/ i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0