En sammanfattning av 2009

Tänkte faktiskt sammanfatta 2009 lite, med bilder och text.. eh ja :)
Så vi börjar med Januari.

I Januari åkte NPD08 skridskor tillsammans för första gången, jag var lärare. Och alla var jätteduktiga, sånt gillas! blir kanske en favorit i repris detta år? Jag och Frida sprang runt på masen och härjade och fjollade oss med att skriva en massa stört på lappar, datorer, inlägg, telefoner osv mestadelen av texterna handlade om hockeyspelare i Leksand, ovanligt. Frida förgiftade mig även med Markus Krunegård, vilket gillas stort. Markus Krunegård -taggen sitter fortfarande kvar och hårdare än aldrig förr.


I Februari började jag jobba i hillersbodabacken med mamma, extraknäckte lite som hamburgarstekare. Jag och Jason lekte i snön( bilden ) och betedde oss som den mentala ålder vi har. Vilket ligger runt 12 år sisådär. Frida tvingade ut mig i skidspåret och intalade mig att LÄNGDSKIDOR ÄR ROLIGT. Vi åkte 5 kilometer i jarlspåren den kvällen xD Jag och mina andra the snusks kidnappade Bea på hennes födelsedag och åkte runt i Falun med olika bussar i två timmar innan vi åkte hem till Joss och Johanna och åt tårta. I slutet av månaden flög Moster till himelen och det kände som allting skulle rasa. Med turen att ha så underbar vänner, så rasade inte hela min värld utan den står fortfarande upp, på stadiga ben <3

I Mars begravdes moster och jag hade haft det värsta sportlovet någonsin. Jag var fly förbannad över att jag inte klarade mitt traktorkort, över att min lärare var dum i huvudet, ja ni vet, det gamla vanliga. Men sen klarade jag det till slut. Riktigt lycklig. Kvalserien stormade och i mötet mellan Rögle-Leksand fick Anti-Jussi Niemi tackling rakt i ryggen och förstörde ansiktet och en massa annat mot sargen. Tusentals leksingar sörjde med honom, men han överlevde, vilket var sån jävla tur. Annars hade de blivit, som jag skrivit i min blogg i Mars "Slakt i Ängelholm". Leksand gick inte upp i elitserien,NPD08 var på studiebesök på en strutsfarm och åt strutsglass,  min telefon gick sönder och jag tog bort min tandställning(bilden), ja i alla fall någonting positivt!

I April avslutade Challe Karlberg sin karriär i Leksands if, vi tackade honom för alla åren och minns som fan, typ. Innebandytunering i skolan, Maria Dampen Fernquist förvånade mig rejält när hon visade vilket spelhuvud hon har och verkligen kan vara inne i sport. Hippies, som vi var utklädda till, vann inte en enda match, men vi var glada ändå, Dont worry, be hippie! Snön smälter och våren kommer. Eddie Läck går till brynäs och jag bölar, verkligen en dag fylld med sorg. Jag och Sandra, eller som jag kallade henne då, Kung fu, tog bussen till Frida på en roadtrip, jag söp mig full för att glömma att Eddie blivit en brynäshora, men det gick mindre bra xD Jag lärde mig på den roadtripen att Frida inte kan grilla, men de kan Emil, matchen lirare! Jag och Berglund hade APU i trädgårn på skolan och rensade rabatter i tre timmar, men de gillar vi ;) Jag och Frida fick ett ryck och kutade ner till siljan och tog årets första dopp, datumet var 25 April.

I Maj spenderar jag och Frida våra eftermiddagar på hennes balkong, lyssnandes på Stiko Per och Markus Krunegård! Solen skiner, men tyvärr inte så glada miner. 5 Maj somnade min lilla gråtös in och ligger nu begraven uppe i sommarstugan. Jag fixade en ny header till min blogg(OFTA JAG HAFT DEN ENDA SEN I MAJ :O ). Vi delade upp mosters saker, jag fick en massa nya skivor. Jag och Maria var helt sålda för Metro station och tjatade sönder Wish we were older och shake it. Det var precis ett år sedan vi var i polen och jag mindes detta genom att titta på en massa bilder, gråta en skvätt och sen titta lite mer. Jag upptäcker att det finns albinoigelkottar och i slutet av maj, drog jag, Sandra, Hanna, Frida och Rebecca in till Falun och kålgårn och upptäckte en massa ny musik i form utav Seasidefestivalen(bilden). Vi träffade även Stiko Per Larsson himself och Sandra har aldrig varit lyckligare.

I början av Juni dör jag och Frida till trailern av New Moon och kan inte fatta hur lång tid det är kvar till November, yeah right. Jag och Maria raggar runt på Falu Cruisingen och Falu Kalaset, blir även runtputtade i en timme framför Ebba Gold på stora torget i Falun. Jag blir kanonsjuk lagomt med skolasvlutningen och får stanna hemma med 40 graders feber. inte roligt. Får en ny telefon av mamma och pappa i en för tidig födeledagspresent, den höll ju nästan i ett år den här gången, eller kanske bara tills i oktober! Kusin Matilda och Jag röjer i hyn i två veckor när det är som varmast(bilden), Oliver Ekman Larsson blir draftad som 6a i första rundan av Pheonix och blir blivande prärievarg. Kusin Tina får en bäbis på mormors födelesedag och hela släkten Björkman gråter glädjetårar. Får sms av Frida där de står saker som "Välkommen till borlänge, här möter du pöjkar med bar överkropp och sexpack bärandes på två plattor öl var 20e meter ;)" Jag får en smula ångest över att jag inte är på Peace and Love festivalen i Borlänge.

ÄNTLIGEN! Juli månad har anlänt och Jag och tremänning Nea tar tåget till Uppsala på bröllop och gör staden osäker genom att bekanta oss med folk igenom bakluckan på en bil, missförstå mig inte xD Sandra fyller 17, alltid tre dagar innan mig, den jäveln. Jag börjar jobbet på min 17års dag och tjänar en massa pengar! Får en systemkamera i födelsedagspresent och börjar naturligtvis böla xD jag har stora problem där i mitten av Juli och kan inte bestämma mig om jag ska trycka Ekman Larsson eller Ollas på ryggen på min nya matchtröja, ni vet alla hur det problemet slutade. Jag fastnar i twilightbokvärlden, och till och med drömmer drömmar om Rob Pattinson, en dröm där han ger mig en bukett där det står "Let me sign", och har inte riktigt kommit ur den än känner jag. Tar sedan en roadtrip igen, fast till Kumla och mina kusiner Anna och Sofia.(Maja och Anna på bilden) Fisketävling på sjön, jag fick en gädda :D Tjejerna mot killarna, och själklart vann tjejerna :D Någonting som Johan aldrig kommer få glömma. Jag drar även med kusin Matilda in i twilightbokvärlden och hon älskar det. Sommaren nästan regnar bort och hela kumla invaderas av mördarsniglar.

I Augusti jobbar jag nästan röven av mig, men lyckas jobba klart mina timmar utan att avlida! Istället för att avlida drar jag till Leksand på clas ohlson cup med brudarna på bilden, träffar Thina för första gången och spelar in en mycket rolig dokumentär med mina vänner, men frågan är, när kommer nästa del? Jag, mamma och pappa åker till Orsa björnpark, betalar 540 spänn för att titta på stackars isbjörnar i spöregn, inte värt. De skjutsade sedan mig till Rättvik och till min nya bostad på golfbyn. Larz Kristerz på Bärgä i klockarnäs, Frida blir signad i pannan xD. Frida och Sandra drar på kryssning med LIF och igen får jag sms av Frida där det står saker som gör att jag inte kan sova. Fuck you :) ( det var inte det, det stod xD). Jag går och kärar ner mig i Kings of Leon musik och poppar sex on fire hela dagarna.

I September började bondelivet på riktigt i Rättvik och vi bekantas oss med våra kära vänner grisarna(bilden). Jag slår vad om att Karl-Petter skulle tycka jag var jättecool om han såg den där bilden! Jag, Sandra, Frida och Emil åkte till Gurkstan och tittade på seriepremiären, Leksand vann med 2-3, bra pöjkar! Citatlistan i Fridas telefon fylldes på och blev rätt lång efter den resan måste jag säga. Jag fick ett ryck och börjar simma jättelångt med Hanna på badhuset, sedan fick jag för mig att klippa lugg oxå. Allmänehetensdag i skolan och vi säljer jättemycket fika, men har bakat desto mer, och säljer även de. Bra NPD08. Jag och Maria drar till Granny Goes street senare på kvällen och diggar Di Leva och Stiko Per. Nellie döps i Envikens gamla kyrka och jag får damp när vi ser Flickan som lekte med elden, inte bra att se spännande filmer på bio xD

I Oktober leker jag och Kusin Matilda proffsfotografer och jag tar en bild som jag är så sjukt nöjd med, heja mig! Jag köper även min efterlängtade matchtröja som jag tjatat om sen i Augusti, och lyckas även få den signad på samma dag. Skuttar av lycka hela den veckan. Eller jag skuttar nog än. Jag gör bort min alldeles för mycket på marknan, det hade jag ju nästan glömt xD Men hade sjukt roligt med Fridas klass i alla fall, det är en bra sak att minnas i alla fall. Börjar med morgonmjölkning i skolan, jag och Berglund är nära att avlida, men klarar oss och gillar livet som mjölkbonde, en stund i alla fall. Jag börjar lyssna på Kent av någon anledning, utan att ens vara emo, hur kan detta hända? Vi disikerar gäddor i skolan och Maria upptäcker att den faktiskt har tänder, bra där ;). Jens Bergenström börjar blogga och jag älskar hans blogg! Åker till huvudstaden med Maria på höstlovet och köper min kära dropkick murphyströja som jag tjatat om i 483748 år. Jag blir även beroende av Stiko Per Larssons låt Bröder, som används som intro i Ejendals Arena, jag måste verkligen ha varit beroende eftersom
jag nämner den en gång i veckan på min blogg.

I November kommer jag på den briljanta idén att ta med mig sysemkameran på hockey och fångar junisen Erik Hanses på bild, och det blir en bra bild må jag så säga! Så bra att den får pryda min telefon, som bakgrundbild alltså. November regnar sönder, men en vacker dag kommer det snö, som sedan rengar bort lika fort igen! Leksand spöar lillebror på bortaplan med hela 2-6, alltid lika skönt! Klassfest med NPD08 som lärarna sen får reda på och hotar med hemringning, alltid lika roligt! Biffen Jean-Luc Grand Pierre spöar skiten ur en AIKspelare när Leksand kissar på AIK och vinner med 5-4 efter straffar. Jag är hes i cirka tre veckor. Janne Houkko tvingas avsluta sin karriär i LIF pga knäskada, november är äääntligen här, jag, Maria och Lisa går och ser New Moon och dreglar ner våra tröjor, väldigt dumt att vi glömde haklapparna! Jag och Frida åkte till Örebro på hockey och träffade Thina :D och skådade hennes purratröja, den är ljuvligt fin :'D. Samma helg var jag och Frida tvugna att se New Moon en gång till, bara för att kunna dö lite. Och till sist så gör jag världens vurpa på gräsmattan utanför djurhuset, rakt i en vattenpöl. BRA IDA!

I December åker jag och Jason och tittar på innebandy i Envikens nya idrottshall, jag lyckas ramla och slå mina knän blåa, bra ida! Frida fyller 18 och tycker att det suger ganska mycket. Snön kommer på riktigt och ligger kvar, äntligen vinter! Sista veckan i skolan hetsar jag upp mig över tre prov och en julshow, som i slutändan går underbart och jag får ett G i matte A. Jullov och -25 grader runt julafton sitter verkligen inte fel! På julafton får jag äntligen en ny telefon, en stöttålig den här gången, vilket kan behövas! JVM startas och OEL har en stor roll i Sveriges spel och får beröm hela tiden. Men det är ju inte så konstigt, han är ju bäst! Nyårsafton firas med Frida i Gustafs, framför JVM, sverige-finland , som är en enkel match.


Jag kan inte påstå att 2009 varit ett speciellt bra år
men det duger.
Hoppas verkligen 2010 blir bättre :D
/ i

 


Kommentarer
Postat av: sandra

2009 blev det bästa fucking året ever. typ!

2010-01-10 @ 01:43:17
URL: http://hjertaleksand.blogg.se/
Postat av: frida

hahhaa, jag kommer ihåg mina "jag älskar oel mer än eddie" som jag satte upp på din dörr, fan vad du ville döda mig då. jag har dock glömt vad du skrev på min dörr :o typ nåt med att jens var gammal? xD

jag gillade verkligen augusti, det var en bra månad :)

2010-01-10 @ 12:44:19
URL: http://fridaarvid.blogg.se/
Postat av: Jon

Inga bilder på mig???? ;-)

2010-01-16 @ 11:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0