Hard work

Intensivt att praktisera med en veterinär måste jag säga.
Gårdagen bestod först utav ett besök till Gustafs där en ko fått problem med löpmagen, eftersom hon bara ätit det goda och inte det hon behöver. Åt detta så fick vi rulla henne och försöka få löpmagen på rätt plats, eftersom dom misstänkte att den flyttat på sig och i värsta fall vridit sig och då finns det inte mycket att göra åt det. Efter rullningen så tycktes löpmagen försvunnit till en plats där vi inte kunde höra den (genom att lyssna med stetoskop och knäppa på kossan, hör man ett plingljud så är löpmagen på den plats man lyssnar). Så efter att ha fått lite preparat och sprutor så begav vi oss hem till stationen igen.

Så fick jag sätta bakterieprov, vilket är mycket roligare än det låter!

Sen åkte vi enda till Söderbärke, vilket ligger nästan i Fagersta, jobbigt att åka bil. Där var det en islandshäst som hade problem med fölningen. Fölet var redan dött när vi kom dit och vi höll på i mer än två timmar att få ut det, men ingenting tycktes hjälpa, så vi fick skicka den till Strömholm och sedan åka vidare till en häst som hade ett sår som behövde sys.

Sen bar det hemåt och jag dejtade inte kudden förrän halv ett på natten. En händelserik dag och jag har verkligen lärt mig mycket. Sista dagen i morgon, sen har jag en kusinträff med Jenga.

so long!
/ i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0