Vika

Hej. Jag sitter på Mix rum i Vika och ska snart krypa ner under täcket och se på lite killinggänget. Jag och Mix har vandrat den låååååånga vägen till min farmors hus ( enligt min käre vän Mikaela Berglund så var det skitlångt).

Det var nog över 5 år sen jag var där sist, det kändes jättekonstigt att se någon annan bo där än min farmor, så fick jag jättemånga minnen. Gud va jag saknar att springa från härbrädet i bara nattlinne in till huset. Fötterna blev helt blöta av daggen i gräset på morgonen och det fastnade alltid grässtrån på fötterna som följde med in och lämnade gröna spår efter en på köksgolvet. Farmor var så klart redan uppe och hade kokat varm oboy åt en, alltid lika mysigt. Sen satt man där vid köksbordet och dinglade med benen. Doppade hårda smörgåsar i oboyen, kladdade och spillde. Var nyfiken och frågade samma saker som jag redan visste, men ville höra henne berätta igen. Stödja huvudet på handen och titta ut mot bäcken och dingla lite till med benen. Sen springa ut och hämta rabarber i busken åt Farmor så hon kunde göra en paj som skulle vara till efterrätt efter middagen. Farmors lilla hjälpreda.

Jadu, lilla, lilla Farmor. Vi hade det bra vi, du och jag.


Just nu känner jag att jag faktiskt vill vara 5 år, springa in till Farmor på morgonen med blöta fötter och dricka varm oboy. Jag vill inte vara 17 år, ha praktik och se min bästa vän ta studenten och bli lämnad ensam i Rättvik. Jag vet att det inte är så, inte ett jävla dugg, men de känns så

ibland.
/ i

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0