36 dagar kvar!

Det har snöat, det är så kallt att det till och med är frost på varenda björkgren. Det biter i kinderna, öronen fryser, ögonbrynen, den osynliga mustachen och ögonfransarna får en vit skummig färg. Med andra ord, DET ÄR VINTER NU!
Vinter innebär jul, vad behövs då om inte en liten mysig antingen eller-lista som jag fick härifrån :)


Pepparkakor - Lussekatter

Skumtomtar – Knäck

Ischoklad – Marsipan, INGENTING!

Köttbullar - Prinskorv

Julkorv – Julskinka

Lax - Sill

Revbensspjäll - Janssons frestelse

Paradis – Aladdin

Glögg – Julmust

Rödbetssallad
– Dopp i grytan

Ris á la Malta – Risgrynsgröt

Äppelmos – Senap

HemmaBorta, (strömmen <3)

Utomlands – Sverige

Ge – Få

Paketkalender - Chokladkalender

Mysteriet på Greveholm(!) - Dieselråttor & Sjömansmöss

Plastgran – Äkta gran

Arne Weise – Ernst
hihi, va fint! Shit va jag längtar till jul nu! Det är ju första advent nästa helg, det närmar sig. Men innan vi kan gå på jullov är det SÅ mycket vi måste hinna med. Men de vill jag inte tänka på nu, det gör jag i morgon :) GODNATT

Kommentarer
Postat av: frida

ofta du väljer glögg före julmust! äru dum i huvut älle!?! :O

2010-11-18 @ 22:36:48
URL: http://fridaarvid.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha, kul att du gjorde "utmaningen" =)

..Och ja, glögg ska det vara ;D

2010-11-19 @ 16:02:18
URL: http://matildasodergren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0