from the work of sorrow

"Man får vara som man är när man inte blev som man skulle"
- Maria Björkman
1954 - 2009

Tio blåa tåg mot norr
Tio djupa andetag
det är bara några meter kvar
innan fötterna tar mark
och du kan ta när
men du kan ta orden från mig
Fast tärningen är kastad nu
kan ingenting få mig att glömma dig
Om du hör mig vart du än är nu
inget silver och guld
kunde lysa som Du


Kvar här finns hjärtat som alltid slår för dig
det slår för dig
vart du än är nu
det slår för Dig.


Det är tider som dessa jag skulle behöva ett råd, ett ord och en kram från dig. Gör inte så här, för de är fan inte lätt. Inget är lätt numera, inget är lätt utan dig och utan din närvaro. Allt bara knyter sig och stannar kvar, stannar kvar som klumpar. Det är nu när allt bara skiter sig och går åt helvete som jag behöver en natt på Sturegatan 96A. Med blåbärsgröt och marmeladssmörgåsar. Det är just NU jag behöver dig.
<3

Kommentarer
Postat av: Sofia

Ida, kan bara säga att jag tänker på dej, att jag på nåt sätt förstår din sorg. Tårarna trillar när jag läser dina ord. Minnen kommer alltid finnas kvar av våra kära. Maria hade varit mäkta stolt över sin systerdotter, det är jag övertygad om! Stor kram till dej min fina kusin. Sofia

2010-10-06 @ 07:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0