Dont get me wrong, 'cause this might sound to you a bit odd.

Nu har jag utövat någon slags idrott i två dagar i rad. Igår tog jag och Isabelle tummen ur och tog cyklarna ner till båthuset och rodde i Rättvikskôlla. Kyrkbåtsrodd alltså. Lite annorlunda att ro i en båt där det finns 10 fler platser än man är van vid annars.

Men det är roligt att känna taktkänslan och höra det berömda dunket. Att känna att varenda muskel i hela din kropp kämpar och ger allt, att känna hur drygt det är och verkligen vara helt utpumpad efter, det är det som är idrott. Jag har börjat med dumheter och är uppe äckligt länge om kvällarna, vilket slutar i att jag inte kan sova alls. Gjorde därför valet idag och köpte säsongskort på simhuset. Saknar förra året, då jag åt middag och sen gick ner och simmade 1 kilometer med Hanna och sen gick hem och pluggade.
Utmattad i kroppen -> bättre sömn -> mer ork -> mer plugg - > bättre betyg.
Jag kan ju i alla fall hoppas att detta stämmer :)

Idag fräste jag ner med cykeln, simmade 1 kilometer, fräste tillbaka till boendet och gick och åt. Nu ligger jag i min säng och känner av träningsvärken sen igår, magen, benen och armarna. Det är ju underbart, känner verkligen att kroppen jobbat ! Måste snart ta tag i mikrobiologiläxan och läsa på om mikroorganismer, i morgon är det förhör och sedan det jag längtat efter sen clas ohlson cup. HOCKEY.


Vi tar en favorit i repris från Juni :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0