Paljon lunta, ei taskulamppi

I morse fick jag borsta av en decimeter blötsnö från bilen innan jag kunde ge mig iväg. Skön t. Lagom vid lingbron plingade det till i samsungen och de var dags för ännu mera bilåkning. Den här gången i passaten tillsammans med Gustav. Efter ett sammanträffande på vägen hem från det stora industriområdet i Falun så satt vi en halvtimme senare och fikade med en kär gammal vän, som var hemma på jullov från Arjeplog. Lång hade han blivit också, den där Christoffer!

Sen tog jag och Gustav saaben och hämtade mamma på jobbet, fick upp min igenfrusna baklucka och skiljdes sen åt för diverse middag och städning. Snart ska jag klä på mig hela munderingen och catcha upp med sara, Linnea och Gustav för en hederlig och klassisk bandymatch i kylan (tövärä(<--- snacka om att se ut som ett finskt ord!)).

just nu ; Leksandsmössa, långt hår i fläta och linne från gina !
Ikväll leker jag fotograf igen, vi får se vad standarden ligger på.
Minä isännän? ja
arvoinen olet minulle?

nej, jag pallar inte längre.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Arjeplog, int så långt därifrån vi har säsongskort (slalom&snowboard) =)



sv. Haha ja jag får låtsas som att det var tänkt med dom gula snörena på skrillorna ;)



Ja jag får nog göra det nån gång, är ju bara kostnaden då! (Med två festivaler man redan ska på här hemma)

2011-01-08 @ 00:10:08
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Alexandra

jag vill också ha töväder! här snöar det... igen!

2011-01-08 @ 13:09:50
URL: http://alexandrareichert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0