Tatuering?

Min moster dog för snart två år sen, ända sedan dess har jag velat göra en tatuering för att hedra henne. Men eftersom en tatuering ska sitta hela livet så vill jag ha någonting som jag verkligen kan leva med hela livet! Jag tror jag hittat rätt den här gången, eller i alla fall tre eventuella..
M för Maria
ab imo pectore = av hela mitt hjärta
M för Maria
Alis volat propriis = Hon flyger med egna vingar
M för Maria
Vade mecum = Gå med mig
Just nu luktar det mycket åt den senaste med "Gå med mig" eller "Hon flyger med egna vingar." Ska nog fundera lite!
/ ida

Kommentarer
Postat av: Matilda

Alla tatueringar lät jättefina, men särskilt den sista "gå med mig" föll jag för, gillar verkligen texten :)



sv. Haha ja det ändras ju så snabbt temperaturen, snacka om klimatförändringar !



Åh, skulle på ett sätt vilja ha sommar jag med :D Men man är ju aldrig helt nöjd med det där, sen under sommaren är man sugen på snö, vinter och hockey haha.

2011-01-22 @ 15:22:37
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Ida

Tycker alla var fina! :) Tycker nog bäst om gå med mig, fast alla tre är lika bra! :)

2011-01-22 @ 16:25:37
Postat av: Veronika

Som sagt alla tre var fina, men "gå med mig" var på nå sätt sådär lite finare och vacker om man kan säga så ^^

2011-01-22 @ 23:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0