Graowr

På Hannas bäddsoffa, under ett täcke, rätt mör. Där hittar du mig just nu. La nyss av den skönaste nysen på länge, förstår inte varför de är så skönt att nysa. Lite som att klia sig på ryggen. Iskristallerna har lugnat ner sig lite i Dalarna nu och lovar endast -10. Kanske skulle dra ner å ta sig ett dopp, inviga nya bikinin :))) eller? Stackars kaniner på jobbet som hade frost i morrhåren och fruset vatten. Du vet att de är kallt ute när du går runt i långkalsonger, arbetsbyxor, varma skor, tshirt, tjocktröja och mössa(!!!!!) i Djurhuset(medeltemp 23 plusgrader) hela dagen. Om inte annat så har du feber. Men så var inte fallet. Jag frös. Men vadå, vi bor i Sverige, vintern händer ungefär sex månader om året. Var de en nyhet? Fast att hushåll i norra Sverige har strömlöst och -37, de kanske inte är så okej. Vi bor iaf inte i Ukraina. Stackars människor. Nu har Hanna släkt lampan, tar de som en pik. Taggar Leksand-Malmö och en dag i skolan med Hanna. Fint som.. Ja jag kan ju inte skriva snus, de är inte fint. Eller jo.. Maddes dosa från Åre. Så okejdå. Har åter igen konstaterat att jag är sämst på att köra bil också. Skräll! Över å ut, godnatt och sånt. / this is the first day of your life.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0