Året tvåtusenelva del 2


Juli
Peace and Love fortsatte in i Juli och det var typ första året på länge det regnade! Jag blev sjuk sista dagen och missade Bob Dylan (miss?), men ändå kändes det helt okej. Jag hade ju fått sett KOL redan <3. Jag och mamma tog med oss Nellie ut i smultronskogen och hittade till och med några syrliga blåbär, sen tog vi hand om Lars ( kaninen) Grabbarna vann rodden och filmade hela toftbyrodden, hur coolt? Jag jobbade som en idiot, cyklade som en idiot också. Blev nitton år och påbörjade sista året som tonåring, plockade svamp och skogshallon med mamma, hade Linghedsmästerskap i kladdmeteri och rodd med Gustav nere på ån, jag fick för mig att börja träna och började springa runt berget. En sen sommarkväll efter ett dubbelpass på Lyssis var jag påväg till Frida för en lugn och skön kväll.. TRODDE JAG! Den kvällen slutade på sätercrousing med ganla människor, woooho! Sen spenderade vi tid ute i Mossby, badade och grillade korv, fiskade i spöregnet och i solskenet. Frida körde tior mitt på sjön medan jag badade fötterna från båten. Jag började spela sims mellan arbetspassen och mellan simspassen badade jag och Jason på erksland, mycket fin sommarmånad!

Augusti
Jag och mamma åkte till Mora och gjorde ett besök på Zorngården för att sedan möta upp med Gullvi för en fika, bror bjöd mig på sista HP, jag grät två gånger. Jag cyklade hem i spöregn, jag hade roddarträning, jag å Frida var på kräftfiske i någon timme i spöregn, jag var både kreativ och aktiv. Jag jobbade dubbelpass x15, sov på mormors soffa och vaknade av att mobilen låg i mitt ansikte och vibrerade, jag var till Ludvika med fina vänner på en trevlig helg, har aldrig haft det trevligare! Jag var på clas ohlsson cup, träffade världens bästa och snyggaste hockeyspelare, dog, åt framför tvn, hade kvalitetstid med Madde och Frida i Gustafs, , jag arbetade lite mera och badade lite mera.

September
Jag bodde i klockarnäs hos kusinerna knas, flyttningsfirman släktet Vins fick rycka in och bära in grejer vid Heeds, Ida och Acke kom och hälsade på mig igen, jag och Matilda plockade svamp och använde våra linnen som korgar,  jag jobbade några pass inne på Smedjan, vi tog ett plötsligt farväl av den alldeles för unga talangen Stefan Liv och hans lag Lokomotiv, rest in peace vi glömmer dig aldrig <3, för dig och för fallna kamrater,  hockeysäsongen drog igång, jag jobbade natt, jag klippte mig, var på klassåterträff i Leksand, tittade på roliga videos med störda juniorer, "örebro, hemma, premiär!" jag åkte till Frida i Uppis, var full, alldeles för full, vi firade Marias födelsedag på krogen, då var jag också full..


Oktober
Jag var på galet mycket hockey, tog galet mycket bilder, hösten kom på allvar och träden färgades orange, gul och röda. Vi firade Maddes 20 årsdag i Berga. På höstmarknaden dansade jag, Oksana och Linnea våra ass off på bowlingen, janolhs blev utlånad till Norge och jag blev emo, jakke var snygg, jag köpte gymkort, jag började jobba i Rättvik, på gymnasiets djurhus i sällskap med Jennie, Maria och Elin! Lotus trivdes i höstsolen, jag köpte mitt första peakplagg, nämligen en vinterjacka! Mitt liv andades rätt mycket hockey, eller typ bara hockey. Vi vann som fan mot Malmö och Frida gästbloggade på min blogg!

November
November började, eller Oktober slutade rätt bra skulle man kunna säga, vinst över Mora med 3-2 och jag fick för mig att tapetsera om köket lite provisoriskt sådär. jag jobbade ännu mer i Djurhuset och intog Emma Ollas crib i Boda, jag började lyssna på Foster the People och LIGGALISTAN blev fullständig. Jag skaffade mig en Iphone och därmed började Fridas egopicstaking.. jag umgicks med Gustav, och Madde vann smeknamnstävlingen på Fridas blogg. Vi sa hejdå till Martin Karlsson och Henric Andersén. Sidney Crosby kom tillbaka efter skadan, vilken man <3 min bror skaffade en blogg och julen närmade sig med stormsteg.

December
Jag fortsatte att jobba i djurhuset och att bo hos Emma. Snön regnade bort och kom tillbaka, några gånger. "Får jag chans på dig? käften" Vi fick barn i djurhuset, två stycken! jag arbetade lite mer, åkte hem till Linghed i en snabb visit och åkte tillbaka till Rättvik för att arbeta igen! Fick en ny dator i julklapp, var på bowlingen med Hanna på juldagen, åkte till Frida, åkte till Skellefteå, flög för första gången, träffade Emma och Viktora, mycket trevliga tjejer!!! Gick på elitseriehockey, träffade två gamla leksingar, skrattade tills jag kiknade, flög hem :( såg den bästa matchen hittills i Tegera Arena, firade nyår tillsammans med Madde, Robin och Frida hemma hos Madde. Shotade likör 43 och mintu, såg JVM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0