Året tvåtusenelva del 1


Januari

 

Januari började och JVM slutade kanske inte riktigt som vi tänkt oss. Ingenting beskrev sorgen som Anton Lander då han satt med hängande huvud mot sargen efter förlorad semifinal mot näsornas förtrollande stora baltland. Mina nyinköpta grillor förtjänade en åktur på Sölvborinken i sällskap av Emil och Frida i början av det nya året samt att jag hittade lyckan genom att inse att Eddie Läck hade en blogg. jag och Sara gjorde smycken,  Jag pluggade djursjukvård som en idiot ungefär varenda vaken timme av mitt 18 åriga liv, där i den  lilla stugan på golfbyn. Vi sa hejdå till Alcén, Rask och Grand Pierre och hej till Kristian Luukonen, hur bra nu det var. Vi var på hockeyhelg, jag simmade, Emma gjorde mig sällskap ibland och var sådär korkad i bubbelpoolen, vi vände och vann mot Malmö och Oliver gjorde sitt första mål i Coyotetröja. Jag kärade ner mig ännu mer i Sidney Crosby efter att ha sett 24/7 Road to Winterclassics, jag lyssnade på bla Neon Trees – Animal och gjorde spellistan Minns vi det här? Vol 1 på en kvart.


Februari
Alen Bibic, oioioi oioioi. Man skulle ju kunna säga att Bibban fick sitt "genombrott" i Leksands IF i Februari och ja.. han är ju kung. Jag och Lillan tog varsin pudel med oss ner på byn och åt årets första glass, i snöslasket. Jag, Hanna, Katta, Emil, Frida och Simon var störda på hockeyn, jag kämpade med rapportskrivning och var på Daniel Adams-Ray tillsammans med Frida. "Club can't even handle me right noowwwwww!!!" och Johnossi på Bandit flyttar in. Jag och Frida var tolv år genom att leka med hundarna i snön, vi lekte mer än hundarna, vi var med 93gänget på hockey i Milko Arena och var arga på tåget, eller mest jag. Lärde mig även att inte lämna telefonen i närheten av Hanna Jax och Frida Arvidsson. "Mmh, toan på tåget bby ;)" ... Jag vurpade på vägen till skolan, skrev en intertextualitet, backade på en bil, var på klassfest,  lyssnade på Den svenska björnstammen – Kärlekens matadorer och The Lonely Island – I Just Had Sex - Explicit Version. Avslutade månaden med att gå på en bra utematch, i alla fall den första perioden innan Mora gjorde mål.


Mars
Började med en hederlig Linghedsfest i bystugaaaa och fortsatte med att börja gå på gym! Filip Forsberg var en kung men det räckte inte fram, inte ens till kvalserien. Vi blev äntligen klara med projektarbetet och det var som en en sten föll från hjärtat av lättnad! Jag och Mix jobbade i djurhuset nästan varenda helg och tjänade pengar som få. PluggpluggpluggpluggggggG! SAIK tog smguld i bandy, jag ramlade under bilen, Frida skrattade ihjäl sig och vi åt satsumas i Limhagen hos Linda. Såg Marcus Hellner på ica maxi och åt inbakad gustafskorv i Gustafs. Eftersom alaget inte lyckades, så sprang vi på J18s slutspelsmatcher istället, tittade på när 94or slogs. Jag och Hanna blev bättre vänner <3, den bättre hälften av NPD08 tog en tripp i Erikas carisma och köpte glass och det sämsta ever inträffade. Vi sa hejdå, han sa hejdå. Alla sa hejdå till Jesper, Jesper Ollas.



April
Var på bowlingen och dansade my ass off med tjejerna i klassen, vi sydde i disktrasor och var med på photoshoot. Vi ska välkommen hem till Gabriel och välkommen tillbaka till Pelle P,  ett MVG på projektarbetet fick mig att glädjeskutta! Jag flyttade hem till Linghed, våren kom tidigt och Maggan blev klar för peace and love! Veronica Maggio – Mitt hjärta blöder.  Jag och Frida drog till Leksand i vårsolen, iförda shorts, bara för att vi kunde! Besökte Linda, åt amorepizza och hamnade senare på 50årskalas. Jag spenderade sista april i Rättvik tillsammans med Madde och rättviksmänniskor, kom till slut till bowlingen för att gå på Adam Tensta som sög :)




Maj
Jag började min praktik och sprang runt med diverse veterinärer runt om i Dalarna och sprutade kossor och undersökte hästar. Vi drog till Rättvik på vårmarknad och spelade sällskapsspel i Karin och Dennis lägenhet med Sverige-Frankrike i bakgrunden. "Oliver, hiihihih, ååååh Tiim!! :D". Jag tog supersnabbasilversaaben till Mora och flyttade in på Casa de Mix för att sedan spendera dagarna på Tomteland. Miljoner timmar av asgarv tills tårarna rann. Vi umgicks med Dunder och hans brudar och tränade beröring med skägglav som belöning. Vi hade bekväm arbetstid genom att ligga och konversera i saaben och på en hästvagn. Kvällarna bestod mest utav grillning tillsammans med en massa konstiga morakillar ;) haha. Veckan därpå flyttade jag ungefär en kilometer bort och bodde hos farbror med gråhunden Raj som sällskap. Mix kunde ju såklart inte hålla sig borta från Tomteland utan gjorde mig sällskap även den veckan. Jag och Frida, mest jag, fick för oss att vi skulle skriva rubriker från Markuslåtar, gick sådär. "Kvistfritt kvastskaft" och "packa pappas kappsäck". Uppistime hos Frida och otroligt störda timmar uppe vid slottet. Jag och Maria jobbade helg i Djurhuset och Maria trodde hon kunde gå el och att datorn promt skulle vara i hallen. Roddarträning drog igång och studenten närmade sig. HALLAAAH!



Juni
Började måndaden med roddarträning, baltittande och studentveckspackande. Sen drog bästa veckan i mitt liv igång. STUDENTFUCKINGVECKA! En hel vecka med bara galenskaper. Tröttnar aldrig på att titta på bilderna därifrån. Och så mycket nya vänner jag fick, sånna som jag gått i samma skola som i tre år och aldrig lagt märke till eller pratat med blir jag vän med, på studentveckan. Timing. Jag vann stependie för för engangemang och humör typ, vi ägde sp och nv på studentmiddagen, vi placerade ut balar på skolans gräsmatta, eller juste.. det var inte vi. Vi hade askalasroligt på stranden, jag och Maria var på etage och hade så jävla roligt, vi dansade vårt ass av på bowlingens dansgolv på studentkvällen.. åh kära rättvik vad jag saknar dig. Jag var vaken i 23,5 timme på studentdagen och tappade rösten och lät som.. en stum en. Jag rodde min första tävling, blev alldeles för full på roddarfesten,  Jag var på studentfest hos Gustav, jobbade i djurhuset, fikade med underbara Emelie och Oksana på Fricks, fick besök utav Ida och Acke, drog till Borlänge på Peace and Love och grinade till Pyro, helt jävla supergalet att jag faktiskt sett Kings of Leon LIVEEEE. Caleb <3 Vi klottrade på önskeväggen och åt och blev förjävligt mätta på Max.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0