Min helg

Fredag
Leksand-Mora

Fredagen började med gym på förmiddagen och sen iväg och hämta grabbarna grus och bege sig mot Leksand för daladerby. Mötte upp med Frida, Hanna och tillslut en efterlängtad Thina! Det vankades fullsatt arena och proppad ståplats, exakt så som det ska vara en fredag och på en derbymatch. Klämde väl in oss där bland allt det blåvita. Grymt tifo och tryck i hallen, kan man begära mer? Och framförallt skönsång av vår egen Stiko.

Matchen då?
Rätt seg till en början skulle jag säga.. fast när det blev mål låg jag där lite halvt mosad under tre glada och fina vänner. Som det ska va! Slutade med en nervkittlande och skitaibyxornaspännande förlängning och en jagvilldöstraffläggning. MEN. Det gick vägen. Pelle Prestberg gjorde sitt. Två straffmål. Tack3



 

Hemresan gick lite svajigt till.. men de gick bra ;)

Lördagen innebar böghög och häng hos Frida med mycket skratt och galenskaper. mest skratt3.
"Mamma sa att jag skulle fråga er om ni ville ha glass"
och "Och du ba "Är du inte törtstig?" och han ba "Jo ;)" "
och "NO CARBS,  NO CARBS, NO CARBS!"

Söndag
Lämnade Fridas house tidigt för att skjutsa Thina in till stan och sen åkte hemåt, fick lite damp på hemresan pga radion och en sjukt bra låt! Nämligen denna Fun. – We Are Young - feat. Janelle Monáe. SÅ. JÄVLA. BRA3.
Väl hemma i hooden igen så kom Mickis och Gustav på besök, så det vankades 101 Dalmatiner på tv, den oteknade! på engelska. Lite nostalgiskt sådär. Vid tretiden tog jag saaben till lyssis för ett kvällspass med Kicki, utomordentligt bra! Väl hemma igen gjorde jag en upptäckt.

Saker man kan hitta i ett bortglömt fack i en gammal necesär när man har tråkigt på toaletten. Klockan har varit borta i ungefär 1,5 år och armbandet fick jag när jag fyllde 18.. så ungefär lika länge då. Men välkommen tillbaka då grabbar, jag har saknat er! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0