Veckoupdate!


Den mest hektiska veckan hittills under 2012 lider sakta mot sitt slut. En vecka fylld med ångestfyllda kvalserietankar och hesa hejarramsor. Drar en liten sammanfattning, vet att ni älskar att läsa de ;)
Mirakulösmåndag;
Solen fick för sig att skina jättemycket och tempen uppskattades till 17 grader när jag klev in i saaben för att åka och jobba ett kvällspass med Martina. Organiserad kaos med omtycka tanter och farbröder. kv-alitet. ("kissade" dock på mig) 
tråktisdag;
 Tog en blåsig promenad med hunden och åkte åter igen för att jobba på lyssis (medan fötterna sakta men säkert dog lite för varje kväll)

ordinaryonsdag;
 Var galen tillsammans med två kusinbarn som växer så det knakar. MYYYYS!

kvalserietorsdag;
 klev upp tidigt ass hell och gick en promenad med hunden i en timme, överamitiöst jag vet! åt frukost och tog sen kian in till brukshundsklubben för en kur akupunktur. Lotus var patienten alltså, inte jag. Det gick över förväntan och han sov hela vägen hem, duttiii :D Hetsåt, hetsduscha, hetspacka och hetsåkte till Rättvik. Mötte upp med Hanna, Marcus och den där Hedlund och klev på en dubbeldäckare med slutdestination Örebroeee. Såg Leksand vinna debuten med 2-3 EFTER FULL TID (händer sällan) och åkte sen hem igen. Däckade i sängen nära kvart över tvåsnåret med ett leende på läpparna.

Arbetsnarkomanfredag;
Efter cirka 5 timmars sömn befann jag mig på jobbet igen. Denna gången för ett 9 timmars pass, då jag spenderade några av dom timmarna med galna människor. Som vanligt. När jag kom hem till kära lingvägen igen, åt jag, dog jag i soffan och hjälpte sedan mamma att baka lite muffins. Avslutade kvällen med ostkrokar och bigbrother.

Tegeralördag;
Började dagen i vanlig ordning med arbete på lyssis. Drog sedan hem och tog åter igen en hetsdusch (det hör liksom ihop med hockeydagar på något vis) och drog på mig Karlsson 11 och tog saaben mot Leksand. Väl där, i tid, mötte jag upp med Frida och vår senaste nyförvärv, Madde Carlsson. ´Frida var i full gång med att berätta hur allt går till och så. Sen var det dags för klackposition och matchstart. Starten var väl mindre bra. Det stod 0-2 rätt länge men när Filip Forsberg satte 1-2, då trodde jag att arenan skulle explodera. 2-2 kom inte långt efter, målskytt denna gång var Ken Andre Olimb! Matchen gick till förlängning och med mindre än en minut kvar av den så fick Timrå in ett mål.
Ett poäng iaf! Känslan efter var ändå rätt okej.. Vi tog trotts allt in ett 0-2 underläge mot ett Elitserielag.
Får inte glömma min och Fridas lilla anfall efter matchen på sittplats. (trodde aldrig jag skulle få chansen)

Sluttampssöndag;
Jag har väl nyss kommit hem från jobbet.. mina fötter vill dö helt och hållet nu. Måste köpa nya arbetsskor! Jag har tänkt att spendera kvällen i min säng, framför datorn och tvn. En riktig jävla vilosöndagskväll. Avslutar den med veckofinal av big brother såklart.

över å ut


Kommentarer
Postat av: matilda

här var det grejer!!

Förstår om du vill vila å hinna andas hah ;)

2012-03-18 @ 19:44:27
URL: http://matildasodergren.blogg.se/
Postat av: Mia Ekander

Halloj,

ett försynt tips om du behöver nya arbetsskor.

Som inte är fula eller dyra.

Välkommen in!

Mia

2012-03-20 @ 13:33:55
URL: http://www.jobi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0