En sak till ba

Öh! Har du hört talas om UTEbandylaget Boltic? 

NEJ. 
Jag tänkte väl det.
För det heter inte utebandy och innebandy.
Det heter bandy och innebandy. Om jag fått en krona för varje gång jag förklarade det här för någon hade jag inte behövt dessa studiebidrag kan jag lova. 

Säger man "ah men jag tycker om att kolla på sport. Hockey, friidrott, bandy.."
"Jaha, innebandy?"
"Nej, bandy."
"Vadå, på is? Utebandy alltså"

för i helvete. 

Kära dretlänningar. 
Bandy är en sport
Innebandy är en sport (eller njae)
UTEbandy är ingen sport. 

Så snälla söta, 
ni har ett lag som spelar BANDY
de heter Boltic Göta

Kommentarer
Postat av: Matilda

Gillar dina storstadsinlägg, väldigt intressanta att höra xD

2012-09-12 @ 06:25:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0