Karlstadskaos och Grundskolefunderingar

Man skulle kunna säga att Karlstad är ett kaos just nu. Iaf Karlstads Universitets hemsida och information. Känner mig som en förvirrad liten sjundeklassare som stryker längs väggarna och är rädd för alla niorna med tandställning och moppemusch. Bara det att niorna i detta fall är salsändringar och tidsscheman som inte stämmer. Information om det här och det andra där. HELP ME.

När jag gick i sjuan gjorde jag ett tappert försök att sminka mig varje morgon och se snygg ut. Jag gav upp efter en vecka, lagom till dagen efter skolfotot. På kortet har jag råttfärgat axellångt hår och en ljusgrön tröja. En ljusgrön tröja från JC som jag köpt i sällskap med kusin Joanna. Ljusgrön. 

Svärdsjöskolan är nog den sämsta skolan jag gått på. Jag tyckte kanske inte det då. Men efter att ha gått tre år på Stienhööksgymnasiet (Rättvikarna fick hybris och döpte om skolan till Stiernhöööööööksgymnasiet istället för det hederliga "Rättviks Gymnasium". Det är ju alldeles för originellt. HALLAH!) där maten var närodlad, skrattet och hurmorn precis runt hörnet och lärarna kompetenta så växte ett hat upp för den tegelbeklädda byggnade med A B och C ingångar. Eller hat kanske man inte kunde säga. Men jag mådde hundra gånger bättre i Rättvik än i Svärdsjö.  

Vill inte säga att min skolvistelse i Svärdsjö var dålig mentalt för mig. Kanske inte fysiskt heller. Men det hade varit fint att faktiskt få en ordentlig utbildning och kunna räkna matematik utan att ha gråten i halsen varje gång jag slog upp boken för att jag faktiskt inte fattade ett skit. Jag är ingen dumskalle. Allmänbildad skulle jag kalla mig. 

Allmänbildad tjej på 20 somrar som gillar svenska men är inkompetent vad gäller statitik, geometri och algebra. 
Skriv till 92NGH


nej vafan de här är ingen kontaktannons. 
Goodbye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0