"Öh, haru en snus?" "Ah, i bakfickan bredvid min reservplan"

Jag läste ett repotage om Erik Hanses på dt.se nyss. Ni vet, Leksands målvakt. Så jävla skön kille. Så filosofisk och vilken tänkare. Han är lite som Ilya Bryzgalov, målvakten i Philadelphia Flyers. Jag tror vi alla fick upp ögonen för den killen när han satt i BBC's Road to winter classics och pratade om rymden och relaterade planeterna till apelsiner. 
 
Det fick mig att tänka;
Är den gamla synen på hockeyspelare utdöd? 
Du vet den här; "Spånhuvud som gått barn och fritid eller Industri på gymnasiet och tänker med kuken". 
Eller är de så att de faktiskt bara växer upp? Och jag med dom? 

Ta Skellefteås Johan Forsberg som under senaste tiden blivit twitterkung. "Hej, jag heter Johan Forsberg och jag jobbar som hockeyspelare." Hur många hockeyspelare använder den linen som inledning på en intervju? Jag tror inte ens vår allas egen Sidney Crosby eller Washingtonprofilen Nicklas Bäckström skulle använda den frasen. Eller skulle de, det?

Häromdagen läste jag att Henrik Lundquist var på New York Fashion week. "Jaha, och?" Nu tänker du kanske att "Han är ju kändis, det är därför han är där." 

Nej, jag tror inte faktiskt inte det. Har man blivit utmärkt till den mest välklädde mannen i världen så tror jag inte man går på en catwalkvisning för att ens tjej vill det eller för att man fått gratis inbjudan för att man råkar vara en av världens bästa målvakter. Han är där för att han är intresserad utav mode.

Jag känner en kille som är grym på att skriva, grym på att hitta på sketcher, GRYM på att formulera sig. Han spelar även back i ett hockeylag jag håller kärt. Den killen skulla kunna bli en duktig skribent eller sportjournalist om man la manken till. Behöver han lägga manken till? 

Näe, han spelar hockey och är en lovande talang. Men om det skiter sig, vad händer då? Har alla en reservplan i bakfickan, bredvid snusdosan å plånboken? Nej. Och skulle alla ha de så vore det ingen idé att spela hockey om man inte gav allt.
Men hockeyspelare som det faktiskt går åt helvete för. Vad gör de? 

Blir advokater, pluggar på KTH och startar en pub på en skuta i hamnen? 
Ja kanske. 

/en tjej med röriga tankar som har svårt att formulera sig och få fram de hon vill. 

Kommentarer
Postat av: emma

Haha, du är ju för söt.

2012-09-10 @ 20:33:29
URL: http://emmaanystrom.blogg.se
Postat av: anna arvidsson

yrboll du är väl för go!

2012-09-10 @ 22:03:43
URL: http://annaarvidsson.blogg.se/
Postat av: Din favorit

Yrboll du är väl för go!

2012-09-10 @ 22:05:12
URL: http://annaarvidsson.blogg.se
Postat av: favvisen

vad hände där? automatiskt skit, så dubbla . heeh

2012-09-10 @ 22:05:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0