StorstadsKarlstad

Karlstad ses mer som Forks nu. Sola skiner inte utan det regnar mest. Varje gång jag och Bells ska handla, så regnar det. Och varje gång är det sjukt varmt på bussen OCH VARJE GÅNG, fattar inte folk vad "längre bak i bussen" betyder. 

Ni vet den där bilden, "Waiting on the bus, like a swede." Så står folk och väntar vid hållplatsen med 10 meters mellanrum. 
SÅ.JÄVLA.TRUE.STORY!

Gud, måste lägga av med dramatiken. Börjar bli som en dryg jävla sk journalist jag ogillar. 

anyhow

Vad är problemet med att hellre stå på bussen  än att sitta när de finns plats? Visst fine, de får du väl. Men ställ dig då längst bak i bussen istället för att stå och trycka vid busskortsläsaren så det blir "fullt" på bussen efter 3 hållplatser. Du bor i en "storstad" och har åkt stadsbussar i troligen halva ditt liv. När ska du lära dig? 

Och en grej
Det är väl mänsklig jävla rättighet att lämna över sin plats åt en som behöver den bättre? Storstäder och främligsfientlighet. Någonting jag aldrig kommer förstå mig på. Kanske är för att jag är uppväxt på ett annat ställe än en storstad och där man säger hej till den personen man möter på väg hem från affären. Kan vara så att jag känner personen.. kan vara så att jag inte gör det. 

Så en grej till
Give me that smile, suris. 

/new oförstående Karlstadbo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0