Min brors livsstil

Min äldre bror Jon är en person som står mig varmt om hjärtat. Jag menar, jag har många bra vänner som står mig nära. Men ett syskon står vid ens sida på ett annat sätt. Det är han som visar mig en massa roliga videos, sånna där som man skrattar åt i flera dagar. Så de blir sådär att man kan komma på hur rolig videon var efter ett par timmar och spontant börja skratta, ni vet. Det var han som fick mig att snöa in på sport och framförallt hockey. Det är han som ringer för att säga "Goodmerning", endast för att citera Emanuel ur 'Allå 'Allå emliga armén. Det är han som får mig attt skratta hysteriskt, bara genom att skratta själv. Sådär bubblande och asgarvigt. Det var även han som lyckades svinga ett basebollträ mot mitt öra och orsaka 6 veckors ballongblåsande med näsan. Ssh.   När jag pratar om min bror använder jag ofta uttrycket "Min bror" istället för att säga "Jon". Ungefär som om ingen visste vem han var, haha. Ett sånt där syndrom jag har. 

Just nu är han en pluggis. Springer runt i värmland och utbildar sig till "sportfiskare". Ever heard about that? Jomenvisst. Sportfiskejournalist till och med. Han har en otrolig talang för att skriva. Ni vet sådär så man känner igen sig och får knottrig hud av att läsa det han skriver. Han skriver om fiske, för det mesta. Det är ju hans livsstil. Andas, skita, leva fiske. Videon nedan är resultatet av hans examensarbete. Det är sånt här som får en lillasysters sinne att lysa upp. Det är sånt här som får mig att bli så otroligt stolt. 
Om du vill läsa min otroliga brors blogg, klicka då här



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0