Lördag

Hej bloggen, det var ett tag sen. Jag är så jävla oaktiv. Men eftersom Frida sa till på skarpen och ville ha ett inlägg om helgen som var, så får jag väl vara aktiv och göra som hon säger :) 


Lördagen lovade dop av kusinbarnet Ingrid Maria i Kristine kyrka, Falu storstad. Blödig som jag är så både skrattade jag och grät jag. Oklart om det var en kombination eller en orsak. Tårar blev det i alla fall. Sötaste finaste gulligaste Ingrid tyckte inte alls det här med att få vatten på huvudet av en främmande tant med kåpa var sådär jättekul, så även hon delade några tårar. Sen det här med välsingnelse och hand på huvudet var ungefär lika roligt som sjävla dopet. Men döpt blev hon och ylade och sjöng Tryggare kan ingen vara, så vi var högröda. Frågan är vad Johans släkt egentligen tycker om oss Vinsar från blåsåsen i Linghed. Grinar på dop och sjunger falskt i kyrkan, samt har väldigt konstig humor. 








Efter dopet drog jag och supersnabbasilversaaben mot Dala-Husby och Berga. Där väntade käraste Madeleine och Frida. VI tog några YOLO och SWAG-bilder innan det var dags för neger och president, tacopaj och En & en halv. Vi kom hemramlandes vid 02.30 på söndagmorgon och dundrande ner i sängen för att sedan gå upp innan alla andra bakfulla människor och spendera dagen på balkongen. Eller ja, i alla fall vissa av oss. 

Helgens tweet: "Älskar doften av killparfym och Volvo. Hela vägen till Hedemora. #ltd #onlyindalarna #schtekmcschtek"
 
Adios amigos, vi ses när vi ses, kompis!
 

Kommentarer
Postat av: fridis

Hahah din tööönt!!! 11
Tack för inlägget, uppskattas mycket :)))

2013-05-14 @ 20:41:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0